Monday, 27 April 2015

Bonda dan Takaful





Assalamualaikum w.b.t. OK hari ni nak story sikit pasal my mom. Dulu masa awal-awal ambik insurans takaful (masa student), aku langsung tak bagitau parents yang aku dah sign up Prudential BSN Takaful dengan komitmen RM200 tetiap bulan. Yelah mak kita kan kadang-kadang dia marah kita bazirkan duit kat benda yang kita tak nampak (contohnya macam insurans) dan aku memang tak bagitahu langsung pada mereka sedangkan mereka adalah penama yang bakal dapat duit pampasan bila aku mati kelak. Lebih kurang dalam RM150K (saja nak cakap tapi aku tahu duit sebanyak ni takkan cukup dibandingkan pengorbanan parents pada kita semua). So mulai saat itu aku dah pesan awal-awal pada ejen aku untuk bagi pada my parents jika aku mati kelak.

Namun kusangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari, one day my mom call tanya resit apa yang sampai kat rumah ni, nampak macam ada tulisan RM200.

"Beli apa? Masuk apa?"

Alamak terkantoi sudah. Tapi bila aku cakap resit insurans, my mom tak bantah pun bahkan dia lagi support untuk aku ambil insurans which is dia tahu yang benda ni akan bagi benefits pada anaknya kelak.

"Nasib baik! Phewwww.."

See, my mom yang berumur 60 tahun lebih tu pun tahu akan kepentingan insurans takaful, takkan kawan-kawan yang muda remaja ni masih tak sedar dan tak nak ambil tahu akan kepentingan pada diri kita kelak. Ingat satu je, ambillah takaful tika masih sihat, sebab kalau dah sakit kelak, takaful tidak lagi dapat berpihak pada anda. Lapangkanlah dada untuk mencari dan menerima info tentang takaful. Saya sedia membantu.

Terima kasih.

Untuk mendapatkan info dan khidmat nasihat, sila hubungi:




Wan Mohd Zulqhairi Bin Wan Hasan
013-5190233
Takaful Advisor
Prudential BSN Takaful.

No comments:

Post a Comment