Thursday, 15 August 2013

hari raya saya


aku nak cerita raya aku pada tahun ni.
raya tahun ni tak sama macam tahun lepas.
aku pun tak ingat raya tahun lepas macamana.
hahaha... owh ok.. tahun lepas pakai jubah hitam.

raya kat rumah aku ni aku rasa tak sama dengan rumah korang.
takde upacara susun kerusi pastu sorang-sorang mintak maaf.
tak dan nak buat lagu tu. semua pakat duk sibuk ngan hamende ntah.
sebok dengan juadah pastu sedara mara pulak awal gila datang rumah.
lepas solat raya terus diorang mai terjah rumah aku.
pastu sibuk dengan anak-anak kecik lagi semua.
maklumlah pakat duk berlumba beranak banyak.
Alhamdulillah, rezeki tu.

tahun ni tak ramai yang balik.
4 famili pi raya rumah mertua.
2 famili balik rumah.
2 lagi bujang (aku dengan adik aku)
sorang duk tepi rumah je. 
sorang hilang pi mana ntah.
hahahaha.

tahun ni pi beraya sebuah rumah je.
sedih gila kan.
hari-hari lain duk rumah je lah.
makan.
tengok tv.
tido.

sekian.

1 comment:

  1. selamat hari raya,trend rutin raya 2013:kuih,tv dan tido.

    ReplyDelete