Sunday, 14 July 2013

aku punya masalah hati



Aku punya masalah hati.
Luka terhiris, terguris di sanubari.
Ku ratapi setiap detik, setiap hari,
Puncanya dari salah sendiri,
Ku cuba untuk menghurai setiap inci,
Namun tak siapa yang mengerti.

Aku punya masalah hati.
Haruskah aku lari?
Biar jauh dari realiti.

Aku punya masalah hati.
Mahu bunuh diri.
Mahu mati.
Biar puas hati.
Tapi,
Nyata dia sudah pergi.

Kini aku sendiri.
Lagi dan lagi.

Hati kecil ini tanya pada diri. 
Kau siapa?
Kau punya apa?

Aku bukan siapa-siapa,
Aku tak punya apa-apa.

Nama?
(geleng kepala)
Harta?
(geleng kepala)
Rupa?
(geleng kepala)
Bijaksana?
(geleng kepala)
Manis bicara?
(geleng kepala)
Mulia?
(geleng kepala)
Agama?
(geleng kepala)

Habis apa yang engkau ada?
Aku ada masalah hati yang selalu mengingati(mu).




12-Jul-13 (Jumaat)
3-Ramadhan-1434, 8:30PM
Kampung Kuala Kubang.

No comments:

Post a Comment