Thursday, 20 June 2013

perut ada, hati tak ada.


nak labelkan tak berhati perut memang nampak aku kejam sangat.
tapi memang itulah kenyataannya.
diorang ingat budak-budak master ni apa?
anak ayam?
anak itik?
anak lembu?
yang senang nak pindah randah.

sesuka hati nak suruh kami ni pindah sana sini.
ko ingat barang kami ni dua tiga ketul je ke?
geram betul.
pastu hantar surat pulak dua tiga hari sebelum kena pindah.

ye, memang kau nak senangkan kerja ko.
tapi,
bukan ke kerja korang tu untuk jaga kebajikan kami.
ko kerja di universiti, so ko kena utamakan kami.
bukan utamakan budak-budak sukma yang datang menginap 2-3 hari tu.
ingat kolej ni motel ke?
dah kami sewa bilik tu, bilik tu je la sampai bila-bila.

bye!


2 comments: