Thursday, 7 March 2013

Bagaimana Nak Beli Buku Dari Oversea Dengan Mudah dan Selamat



Assalamualaikum.

Entri yang lepas aku janji nak share tentang buku yang aku beli kat oversea. Ini adalah untuk orang yang takde paypal atau kad kredit lah. Kalau korang dah ada guna jelah benda tu. Lagi senang kot. Kalau yang jenis penakut nak deal dengan pihak penjual buku yang kat obersi tu, aku cadangkan korang ikut cara aku ini. Senang dan dijamin akan selamat sampai. Tapi taklah cepat. Bergantung atas keadaan dan situasi.

Cara-caranya adalah:-

1) Mula-mula korang search buku yang korang nak beli tu. Untuk memudahkan pembelian, korang cari dekat Amazon.com. Contohnya aku nak beli buku "A History of Pi". So, aku google dekat www.google.com. Korang cari link dari Amazon.com. Biasanya link Amazon akan muncul di tempat yang teratas. Korang klik buku tu. Pastikan buku tu adalah buku yang korang nak beli. Check betul-betul. Kat situ dah tunjukkan harga. So korang boleh lah kira terus. Jangan lupa korang kena darab dengan 3.1.



2) Kemudian, korang copy link amazon tu, dan korang bukak facebook. Search TEXTECA (https://www.facebook.com/TEXTECA). Diorang nilah yang orderkan buku tu untuk kita. Lepas dah copy link amazon tu, korang boleh inboxkan kat diorang dah tanya harga. Ataupun kalau nak lagi senang, korang call atau email diorang di talian ini:


Nik Fara Liza
019-235-1226
faraliza@texteca.com

Nik Kadir Shah
019-2206-911
nik.ks@texteca.com

Nur Azzurena Zakariah
012-2207-542
zuren@texteca.com

How To Order: Email us the book title, author and your contact details which include your delivery address, email and phone number. Once we have confirmed the availability of your requested book(s), you may pay via Online Banking or Cash Deposit Machine to the following bank account.
  • Bank: Maybank
  • Account name: TEXTECA NET
  • Account no: 564 548 132 316
For Online Banking transfers, please save a screenshot of the successful transaction and email it to a corresponding staff member as proof of payment. If you use Cash Deposit Machine, please inform us the amount and date once you have completed your transaction. Your orders will arrive 3-5 weeks from date of purchase.
Mulai saat itu, korang bolehlah deal dengan mereka. Bincang tentang harga, dah korang bolehlah tanya apa sahaja yang korang nak tanya. Kalau dekat, diorang boleh hantarkan buku tu direct kat korang. Sebarang pertanyaan korang bolehlah tanya diorang tau. Jangan order kat aku pulak. Hehehe. Antara buku-buku yang aku dah order kat diorang adalah:-


Diorang akan hantar invois kat korang. Kalau setuju dengan harga tersebut, korang boleh terus beli.


Taraaaaa... inilah buku-buku yang aku order. Dan belum lagi aku baca :")

Selamat membeli buku.



2 comments:

  1. THNK YOU!
    SAYA PON SEDANG MENCARI BUKU JUGA.
    KT POPULAR TIADA BUKU YG SY CARI TU.

    ReplyDelete
  2. Waaa smpai ke oversea cri buku..sya ni ntah bila la nk rajin membaca..

    ReplyDelete