Tuesday, 13 March 2012

Suasana Itu Berperanan



Bilik.
Sesetengah orang boleh study di bilik.
Sesetengah orang masuk bilik hanya untuk tidur.
Dan takdir aku adalah untuk tidur.


Fokus datang dan pergi.
Aku hilang fokus bila di bilik tidur.
Meja study dan katil empuk memang bukan kawan.
Tak boleh disatukan, memang bergaduh je memanjang
Katil empuk akan menang sebab dia lagi panjang dan lapang.
Meja study pasti kalah kerana dipenuhi makanan dan barang-barang.
Yang jadi mangsa adalah aku empunya badan.
Tidur sampai petang, tweet sampai pitam.


Suasana itu memainkan peranan.
2 hari kat rumah akak, aku berjaya siapkan 4 helai assignment, 2 helai penulisan thesis.
2 hari di bilik adalah bersamaan 20,000 tweets akan tersiar di papan timeline.
2 hari di INSPEM, 20 Journal berjaya di download dan dibaca (ek??).


Telah tersedia meja di bilik graduan Institut Penyelidikan Matematik (INSPEM)
Oleh itu, jom ke sana untuk suasana yang lebih kondusif, aman dan nyaman. 
Tata. *lelambai*

p/s: Kalau ada orang cakap, "semua bergantung atas diri sendiri" aku BANGKANG. Cuba korang solat di Masjid dan di bilik. Ada beza tak?????

5 comments:

  1. stuju tu, kita ni bergantung pada Allah, bukan pada dri sendiri...

    ReplyDelete
  2. study ikut mood takkan ada tension dan tekanan. betul tak?
    Gambar Dirang Sekitar Kes Bunuh dan Bakar

    ReplyDelete
  3. yang penting mental kena kuat

    ReplyDelete
  4. Terima kasih sudi follow blog AWIE OMAR.TAHNIAH. Blog anda disenaraikan
    sebagai pencalonan awal untuk Anugerah Ekstravaganza 2012. Rujuk entri ini :
    http://awieomar.blogspot.com/2012/03/ae-2012-pencalonan-februari-2012.html

    ReplyDelete