Wednesday, 21 March 2012

Hanya dengan sekali bukak.



Air mata gua rasa macam nak jatuh je.
Tapi gua tahan je sebab ada member kat tepi.
Hati gua rasa terharu dan bersyukur.
Allah dah turunkan gua petunjuk.
Bulu roma gua tetibe meremang dan seram sejuk.


Seminggu ni gua buat research.
Gua asyik fikir susah dan macam nak give up.
Banyak kali belek kitab, buku, tafsir dan google.
Tapi tak dapat.


Gua percaya apa yang supervisor gua cakap pasal matahari tu betul.
Gua cari perkaitan dalam semua buku yang gua bukak.
Tak jumpa. Gua hampa. 
So gua bukak twitter.
Gua bukak FB. 
Gua SMS adik gua tanya result SPM dia.
Gua call Mak gua kat kampung.


Gua pergi makan.
Gua pergi solat.
Gua bersembang dengan kawan-kawan.
Gua kemas meja.


Gua keluarkan satu buku dari laci meja.
Buku ni gua tak baca pon.
Gua simpan je. 
Sebab banyak sangat buku lain yang gua rujuk.
Buku ni pon jadi simpanan jek.


Terdetik gua nak bukak buku ni.
Bila gua bukak...
Subhanallah...
Hanya dengan sekali bukak.
Terus ke halaman 258.
Tertera tajuk:


"MATAHARI DAN BULAN BEREDAR MENURUT PERHITUNGAN"


Alhamdulillah, ini yang gua cari selama ini.
Di saat kita perlukan pertolongan, Allah akan sentiasa membantu hambaNya.



8 comments:

  1. ya. Allah sentiasa ada untuk membantu hamba-Nya. kita je yg terleka dengan dunia yg sementara ^^

    ReplyDelete
  2. Subhanallah.. Allah lebih tahu dari sesiapa pun..

    ReplyDelete
  3. ouh...alhamdullilah..Allah bg petunjuk le tu...
    psssttt! tgh wat research pasal ape ni???

    ReplyDelete
  4. kuasa Allah yang paling hebat...hanya dia ade jwpn tuk semua perkara.

    ReplyDelete
  5. Allah Maha Mengasihani pada hamba hamba Nya yang taat.

    ReplyDelete
  6. Allah sentiasa bagi petunjuk! Teruskan usaha.

    ReplyDelete
  7. jika kita sentiasa bersyukur, Allah pasti tunjukkan jalan..

    ReplyDelete
  8. Setiap apa yg kita mahu lakukan, kita lakukan bersungguh2 dn sabar, jgn cepat berputus asa walau apa rintang yg dtg sekalipun...org yg x knl erti putus asa selalunya ia akn berjaya insyaAllah...

    ReplyDelete