Thursday, 5 January 2012

Bila Aku Tulis Lirik Lagu OST Filem Cinta Kura-kura..


Sudah beberapa hari aku ngan memember aku jogging kat padang tar di UPM. Sebelah Kolej Canselor. Luas wei padang tu. 1 round tu nak dekat ngan 1 KM jugak lah.So, kalau 10 round aku lari bermakna 10 KM. Wah, dah boleh sampai Mid Valley wei.

Tetibe bila berlari-lari sambil menghirup udara segar dengan tercungap-cungapnya, gua pon terlintaslah nak menulis lirik lagu. Kengkawan gua kalau ramai yang pandai buat lirik lagu dan sajak yang maletup-letup weh. Kalau buat album bagi kat Stacy nyanyi konpem menang Juara Lagu, AIM, APM segala tuh.

Mesti korang tertunggu-tunggu hasil ilham aku kan?? Aceli aku buat lagu ni untuk duet taw. Lagu ini sangatlah romatik habis, jiwang karat sampai kecur air liur dan sesuai jadi lagu OST  Cinta Kura-kura.

(Intro ciplak lagu 2NE1)
Nega cheee calaga...
Nega cheee calaga...
Nega cheee calaga...
Nega cheee calaga...
Checece calaga...


Bam ratatatatatata Ta
Bam ratatatatatata Ta
Bam ratatatatatata Ta
Bam ratatatatatata 
Alamak..


L:
Oh adik yang suwiittt kamu buat apa??? apa???
Nak kata berjogging, tapi lari macam kura-kura..
Larilah laju-laju kalau tidak abang mai langgar,
Kalau adik jatuh nanti adik jugak yang luka.


P:
Oh abang sayang, kamu sebok ni kenapa???
Lari sajalah jangan pulak nak mengata..
Kalau kamu lapar, cakap saja kamu lapar,
Boleh aku sumbat kat mulut dengan kasut pink BATA.


(Chorus)
L:
Oh adik yang manis jangan garang sangatt...
Walaupun muka abang ini macam muka pak guard,
Nanti malam ini pasti muka abang kau teringat.. 
Esok adik akan kejar abang sampai dapat tangkapp..


P:
Oh Aigoo aigooo aigooo aigoooo aigooo..
Kalau nak tahu muka pak guard lagi hensem dari kamooo..
Muka kau ini dah serupa muka lembuuu...
Baru tengok seminit pun dah rasa jemuuu...


L & P:

Bam ratatatatatata Ta
Bam ratatatatatata Ta
Bam ratatatatatata Ta
Bam ratatatatatata 
Alamak.

L: Amboi kemain...
P: Ada aku kesah...

2 comments:

  1. tak romantik langsung , but memang tak de bakat buat lrik lagu . hahahha kejam

    ReplyDelete