Tuesday, 15 November 2011

Tak Perlu Persoalkan Kenapa Aku!


Assalamualaikum. Dah tengok video yang kat bawah ni?? Sangat menusuk kalbu. Sebuah iklan yang sangat baik. Sememangnya di negara kita amat kurang dengan iklan-iklan sebegini. Ada, tapi jarang. Iklan-iklan begini hanya muncul pada waktu-waktu perayaan sahaja. Mungkin kedua-dua iklan ini mempunyai persamaan tetapi jalan cerita yang berbeza.

Yang penting apa yang nak disampaikan adalah, hargailah apa yang ada di sekeliling kita. Tak perlu mempersoalkan kenapa aku? Sesungguhnya apa yang berlaku terhadap diri anda itu adalah sebaik-baik perancanganNya. Usah diragui lagi akan takdir. Di sebalik kelemahan yang ada pada diri kita itu terselitnya berjuta hikmah. Berdoalah. Sesungguhnya Allah itu maha Mendengar. :)


3 comments:

  1. Wuuu...sangat menyentuh kalbu lah..

    ReplyDelete
  2. huhu teringat arwah abah *alfatihah :'(

    ReplyDelete
  3. sedihhhh T-T

    tapi yg video kedua tu seram plak tgk rambut dia. ahaha XD

    ReplyDelete