Monday, 11 April 2011

Menaiki tangga yang tertinggi di donia di Sungai Gabai

Program ini adalah program yang dijalankan pada hari Sabtu baru-baru ini. BBQ dan mandi-manda di Sungai Gabai. Bayaran sebanyak RM15.00 tapi aku belom bayar lagi. Hahaha.. Nanti aku bayar ekk.. Pergi ngan 4 buah kereta dan 3 bijik motor. Pada perancangan awalnya nak bertolak pada pukul 7.00 pagi. Ropanya... Kul 9.00 baru bertolak... Haremmm.. Ni sebab ada orang bangun lambat la nih... Hempuk baru taw.. *buat-buat tak bersalah, padahal aku la yang paling lambat itu*

Sampai ja sana, cari port, naik tangga, tinggi gila macam tangga Batu Caves. Letih sampai berpeluh. Mujuq ketiak tak busuk. Aku pulak bawak barang-barang berat. Dah tak dak orang gagah, aku ja yang ada. *Hohoho*. Kawan-kawan, aku tak pasti plak peluh aku menitik tak dalam ayam perapan tuh. Hahahah... *Well, uolls dah makan kan.., lupakan je lah..*

Sampai di sana buat persiapan untuk bara api selama 2 hari. *Nak bagitao kat sini, lama gila nak tunggu api hidup*. Mujuq aku ada yang sesama tolong tengokkan orang yang buat kerja sambil baca surat khabar. Hiksss... I tolong bakar part-part last jew. Then berendam ngan diorang semua kemudian pi daki air terjun. Best wooo.. Syiokkk!!!

Gambar muqaddimah ntah hapa-hapa!!!

 Tasik Semenyih.. Nice view..

Sedang buat rawatan repeliksologi dengan hentaman air ke belakang. 


Rajin kan aku.. ! Har har har.. 


Sebab terlalu fed up tengok api tak hidup-hidup aku pi baca paper dulu.. 


Disebabkan orang lain bengang tengok aku baca surat khabar, lantas mereka pun merampas dan membakar surat khabar itu. Tidak kurang juga yang menjadikan alas duduk dan jugak kipas lipas untuk mengibas asap. 


Setelah beberapa puluh minit akhirnya api berjaya dihidupkan serta merta.

 Kantoi baca ruangan artis.. Aceli tak suka pun pasal artis-artis ni.. hahaha..

 Geng-geng sentap hari mak nak.. AKA geng-geng bakal ibu.

 Hai, saya duduk di tepi tong sampah yang wangi.

Mijea tak habis-habis dengan kesejukan dia tuh!!!

Sekian sahaja dari Sungai Gabai. :)

4 comments:

  1. lame betul wa tak camping macam ni

    ReplyDelete
  2. memang tinggi sungai gabai ni ;) Haaa, I salu je pergi ;)

    ReplyDelete
  3. haha...weii..gmbaq mimi yg last tuh tenang gila kot tngk dia..haha..

    ReplyDelete
  4. rasanya tangga sungai gabai tu taderlah tinggi sgt...huhu..

    cu try naik tangga lata tembakah...mau tertanggal skru lutut...huhu, serius~~

    ReplyDelete