Friday, 4 March 2011

#panas *Ahmad _ _ _ _ mencuri buku di perpustakaan*


Akhirnya saya berjaya juga menyiapkan assignment Bahasa Arab itu. -_-" . Kalau saya bagitau Mimi, Adila, Mijea semua tu mesti diorang menyampah sebab asyik jumpa je mesti aku duk cerita pasal assignment ni. Haha.. Terima kasih kepada si Adila dan Mimi kerana bertungkus lumus memerah kepala hotak untuk membantu saya mencari kata kerja dengan banyaknya. Aku mintak perkataan yang senang diorang duk bagi segala perkataan susah nak terjemah lam bahasa Arab seperti, mengintrepretasi, mendominasi *eja lam BM pun tak tau btol ke tak, inikan B.Arab!* dan sebagainya. 

Sangat lucu semua ayat-ayat yang aku buat ni. Sangat la kalau budak darjah dua baca semua tergelak sampai terberak atas lantai. *padan muka korang, sape suruh gelakkan abang punyer assignment yang meletop ni!* Tanpa membuang masa, mari sama-sama kita melihat hasil assignment hasil taipan lembap gua!! Jom print screen!  *sila jangan ketawa, maseh berusaha* hahaa

 *klik imej untuk pembesaran yang sihat.

Sebenarnya ayat yang aku bulatkan tu sebelum ni aku terjemahkan macam ni. 
"Muhammad makan nasi bersama ikan"
Kalau dalam BM nampak cam normal kan.  Tapi bila aku baca banyak kali
aku rasa macam Ahmad tu duk lepak-lepak ngn ikan sambil depa makan nasi.
Pelik tak??? bukan pelik lagi. Gila ke Ahmad duk lepak ngn ikan? ikan apa?
keli? haruan? Sepat? talapia?? ke anak ikan??? cehhhhh!!
So aku tukar jadi "dan", walaupun nampak cam ayat tergantung!

*klik imej untuk pembesaran yang sihat.

Aku kesian kat Ahmad, jadi mangsa aku dalam assignment ni. 
Dialah watak yang paling baik, dan dialah watak yang jahat. -_-"
Nama Khairi aku letak kat tempat yang safe je. hahaha.. bajet!!

*klik imej untuk pembesaran yang sihat.

Sebenarnya watak singa tu aku letak nama Ahmad jugak.
Tapi serius nampak macam kejam gila.. So aku tukar la jadi singa.
Tak tao la singa tu bunuh camne lembu tu..*tikam ngn pisau kot*
yang tak tahan tu pandai plak singa tu pilih jantan or betina. haha.

#tajuk entri bajet nak bergossip pasal artis kan!!! ni ha artis kat bawah nih!

Fatimah menangkap gambar Ahmad bersama Zainab di Mines.

3 comments:

  1. gambar belakang kamu nampak seksi! auwww

    ReplyDelete
  2. kenapa aku zainabbbb???
    aku bagitao kak J...

    ReplyDelete
  3. hakhakhakhak..lawak laaaaa...memalam buta gini mmg syok baca entri2 gini..

    ReplyDelete