Tuesday, 15 March 2011

Pada zaman dahulu, saya merupakan pengawas perpustakaan.


Assalamualaikum. Hai manusia dan makhluk halus.
Saya sedang menelaah di library.
Kawan-kawan saya sedang buat assignment.
Saya sedang menulis dan mengulangkaji matapelajaran.
Ini disebabkan besok saya mempunyai satu ujian untuk matapelajaran ini.


Saya baru balik dari kelas bahasa Arab. 
Tadi dalam kelas saya tak buat apa-apa pun.
Ustazah tak tahu yang saya sedang bermain game online.
Sebab saya dah siapkan tugasan di bilik, 
sementara kawan-kawan belum siap lagi.
Saya bukan nak cakap saya bagus, 
tapi saya nak cakap bahasa Arab itu antara subjek yang saya suka.
Sepatutnya saya lebih menyukai subjek matamatik kan. 
Tengok tu, saya dah lupa macamana nak eja matametik. 
Matametik atau matematik atau matamatik?? OMG!!
Har har har har *terpengaruh ketawa dari Hamzahian*


Saya rasa saya patut sambung menelaah.
Disebabkan wifi kat library sangat laju gila,
smpai nak bukak google pun 20 minit baru keluar hurup G.
Semua orang datang library untuk onlne barangkali. -_-"
Oh. tidak mengapa. Saya tak kisah. 
Sebab saya bukan pengawas perpustakaan.
Masa sekolah rendah je saya pengawas perpustakaan.





Untuk pengetahuan cikgu sekolah rendah saya dulu,
saya tak mahu jadi pengawas perpustakaan,
saya mahu jadi pengawas sekolah.
Sebab pengawas sekolah pakai baju ngn seluar biru.
Manakala, pengawas perpustakaan memakai baju pink ngn seluar merah.
Sangat tidak macho kan.. Saya mahu jadi pelajar Macho!!!


Kepada sekolah saya dahulu, saya banyak pinjam buku dari library,
Dan saya tidak memulangkan kembali.
Saya telah menjadikan rumah saya sebagai library kedua saya.
Hishhhh. Adik-adik jangan ikut perangai abang.
Antara buku yang saya pinjam dan tak hantar adalah:
Serangga, Puteri Gunung Santubong, Hang Tuah, dan byk lagi.
Hiks!!!


OK.BYE!


#Jemput masok dan buat kacau kat belog ini: http://cekgumath.blogspot.com/
    dia paksa saya masokkan blog dia.. T_T

15 comments:

  1. Dulu sekolah rendah saya teringin nak jadi pengawas, tapi tak terpilih, so terpilih jd librarian. Then sekolah menengah pun saya tunggu manalah tahu terpilih jd pengawas, tak terpilih juga, jadi librarian pula. Then form 2 ada rezeki pertengahan semester, disebabkan ada kekosongan jawatan pengawas, dan kawan-kawan sy pun tahu yg sy memang nak jd pengawas, dorang rekomenkan sy dengan cikgu, akhirnya tercapai juga cita-cita nak jd pengawas! :D

    ReplyDelete
  2. Salam...

    Dulu dari sekolah rendah hgga habis sekolah menengah saya seorang pegawas sekolah...:)

    *alaa xpe janji jadi pengawas juga.
    ermm wifi laju sangat katanya.
    sampai G pon seksa nak kuar.
    kehkehkeh..

    ReplyDelete
  3. halo..
    saya pon dulu..
    tp skjp je jd pustakawan
    then jd pengawas..:-)

    ReplyDelete
  4. kurang ajaq!!!
    aku suroh selit2 skit ja...
    tidak2..malu2...

    ReplyDelete
  5. hahhaha.. ak org biase je.. xjd pengawas sbb pendek..kehkehkeh

    ReplyDelete
  6. wau.sgt cumil pakai wane tesebut.
    sy dulu ketua pengawas perpustakaan.
    hahax..

    ReplyDelete
  7. @Faridzuan Dulu time sekolah menengah tak de library, sebab tu xjadi librarian. kalau ada mesti kena jadi jugak. haha

    ReplyDelete
  8. @apezs shah tu laa.. hurup G je keluar.. OO tak kuar langsung.. haha.. xsuka jadi libraian sebab berkuasa kat library je..

    ReplyDelete
  9. @julien hakym haahah... mesti mak marah sebab lepas tu kena beli uniform lain kan.. hehe

    ReplyDelete
  10. @darkbatman haahaha.. ada ukuran ke?? cam nak jadik tentera plak.. haha.. pendek tak per asalkan garang..

    ReplyDelete
  11. @ansuh... mesti selalu lepak kat library kan...

    ReplyDelete
  12. salam wn.abg eq singgah sini jalan2. hadiah dah lama kat opis abg eq. bila la dpt jumpa wan ni. hehe

    ReplyDelete
  13. salam N hai!saya nk citer skit..saya dri drjh 1 smpai drjh 6 pngawas skola tp form 1 N 2 librarian.....thn ni sye nk jd pngawas lah..hehhe

    ReplyDelete
  14. Salam N hai!!!sye nk gtw kt abg sye nk jd pengawas skolah la thun ni..sye dah Form 3!leh x abg gtw sebab2 nk jadi pngawas?

    ReplyDelete