Monday, 21 March 2011

Kesan kepada gua setelah motorsikal gua yang hensem itu telah dicuri.

Sometimes you try, you fail, you try, you fail. But the real failure is when you stop trying. So Try & Explore so you can learn More. 
Paham dak kawan-kawan? Sesekali bagi la frasa omputis. Asyik bagi yang Melayu ja kan. So, kalau tak paham jangan guna google translate. Sebab google translate pun tak paham apa yang dia translate. Kalau tak caye, try translate *hangat-hangat tahi ayam* bermaksud Warm-hot chicken shit tawww. Hambek ko..! Sape suruh ngade-ngade pi guna benda tu. Baek pi call laki Anita Sarawak atau laki Ning Baizura. Tak pun pi call Justin Bibir. Depa mesti pandai English. *Mula daa mengarut aku nih*


Aku nak bagitao, minggu ni sangat minggu yang huyung - hayang sebab rasa macam masih bermimpi sebab kehilangan motor gua, klik <(Panas) Kronologi Peristiwa Hitam. Harap Banyak Bersabar.>  Motor tau! Korang tau tak motor tu apa? Motor tu bukannya nama seekor kura-kura tau.

So, setelah kehilangan motorsikal kesayanganku itu, aku mendapati hari-hariku tidak lagi bahagia. *ceh, cam iklan plak* Kalau gua kat luar bilik, gua macam orang biasa-biasa je. Tapi bila gua duk dalam bilik gua sorang-sorang, gua nampak kunci motor gua, gua tacing beb. Gua tak meroyan kan! Bila gua tengok katil, bawah katil gua nampak ada tayar motor gua yang gua baru tukar. Memang gua letak bawah tu. Mahal beb tayar baru tu. RM200 lebih. Gua mintak duit kat mak gua sebab nak tukar tayar motor tu.

Bila gua pi Sri Serdang gua nampak kedai-kedai motor,  gua teringat motor gua belom tukar minyak hitam lagi beb. Kat meter tu tak sampai lagi 3000KM. Dalam bilik, gua tercari-cari helmet gua yang gua sayang. Walaupun helmet tu free je masa beli motor, tapi yang free tu la yang gua suka. Gua sms kakak gua, nak mintak helmet dari dia. Dia tak ade helmet lebih. Sekarang gua pinjam helmet kawan baik gua, Anuar *tolonglah pergi blog dia dan komen kat entri yang mana patut, jangan lupa klik nuffnang dia jugak*.

Pepagi bila bangun tidur, gua akan kenangkan motor gua. Macamana la dengan dia. Dah terlerai ke blom. Hidup lagi ke tak. Tuan baru jaga elok tak? *Motif tuan baru??? Pencurik haram jadah sudah!!* Lepas bangun tidur, selalunya gua akan guling-guling tertungging dulu atas katil, tapi sekarang lepas bangun gua duduk dulu kat tepi katil dan teringat kat motor. Urmm.. "nak wat macamana dah tak ada rezeki", kata Mak gua. Harap-harap mak ngn bapak gua belikan gua kereta plak.!! *Mohon permintaan diperkenankan* Hiks!

Disebabkan hidup gua sekarang kucar kacir, bilik gua dah macam tongkang pecah. Tongkang lagi cantek dari bilik gua.  Baju merata-rata, seluar pun sama, spender tak yah nak kata lagi lah, botol ayaq yang besaq alam tu duk atas meja study, duit syiling berterabur atas lantai, kipas siling duk atas katil *nampak sangat la hang ni penipu besaq, tipu sket-sket sudah laa*, lampu meja stadi dah jadi lampu kerusi stadi, sabun basuh breeze gua tertukaq dengan shower cream, listerine gua tertukaq jadi shampoo rambut, pencuci muka jadi ubat gigi, dan yang paling sedih, pi toilet pakai kasut yang pi kuliah. *hebat tak personafikasi gua?* 

Mungkin kat luar sana ada orang-orang yang gelakkan gua sebab moto gua hilang, lu ape hal??? Gua beli motor ni bukannya guna duit bapak lu, gua isi minyak pun guna duit gua. 

p/s: tadi masa gua nak pi makan kat jamuan, gua terserempak ngan aweks, gua control jalan gila-gila tup-tup tergelincir sebab pakai selipar licin. Mujuq tak jatuh tersungkur. Cis punya selipar. Depan awek juga hang nak licin. -_-"  . harap aweks tu tak kenal gua, tapi tak mungkin...

28 comments:

  1. salam

    sila kemas bilik..
    haha apelaa yg kucar kacir ni kan..
    sabau jelaa.. :)

    ReplyDelete
  2. Mr feckry: haha kan?

    Oh ya...beli motor baru bro haha Kawasaki will do

    ReplyDelete
  3. @apezs shah tolong kemas bleh??? ada bran.. haha

    ReplyDelete
  4. @Mr feckry hahaha.. itu bukan cara yang bagus.. haha..

    ReplyDelete
  5. @.:rizaL:. aiyakkk.. fobia sudah beli motor.. kete la plak...

    ReplyDelete
  6. okeyh kire nk ckp sgt femes laa nie sume aweks kenal wan...k fhm hahah

    eah meh kaloi tlg bersihkan bilik...
    bleyh tlg pungut syiling skali hahaha

    ReplyDelete
  7. que.. aku simpati dengan ko.
    jadi macam aku la senang, g memane jalan kaki jek. hehehe

    ReplyDelete
  8. mmg rase nk ketawa berdekah2..tapi tak baik. sb diri sdri pon pnh alami pkra yg sama...ckitnya terasa spi ke ulu ati..acewahhh..sabau je la wan ek..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum..
    Da lama x singgah sini..
    Lama sangat kot..
    Maaf...

    Takziah kepada awak sbb khilangan moto tchenta awak..
    Smoga apa yg tjadi ini ada hikmahnya daripada yg Maha Esa.
    Dia Maha Mengetahui jgn risau..
    Sya juga mengalami nasib yg sama seprti kmu tp gua sya bukan moto tp motokar.. Motokar sya tlh kojol pada 10/10/10 yg lalu...
    Huuu skrg sya da upah drive da.. ambik sya stiap hari.. Xpela naik ramai² sya x kisah.. lgpn semua awek juga.. Huuu.. sedih aku pedih!!

    ReplyDelete
  10. mesti ko sdh gile kan bro?
    cmne la blh hilang.. adoi. xde rezeki n kn redha wpun perit..

    ReplyDelete
  11. Sabar banyak2.....jahat betul sape yg curi tu!Gggrrrrr

    ReplyDelete
  12. wargh..
    takziah bro..
    tp muto ex5 memang disukai ramai oleh si penyamun..
    biase kalo dh lbey 3 ari ni muto dh barai kot..
    tp tgk nasib la..
    btw tyr ape tu smpai 200..
    maxis..?? battlax..??
    hehe..:D

    ReplyDelete
  13. nanti pgl pari2 dtg bagi keta. huhu

    ReplyDelete
  14. enchek..ayoh naek bus...takpun jalan kaki ja ngan gua...haha

    lenkali pakai but phua chu kang p klas nmpak setai skit..x tergelincir pulak tuh

    ReplyDelete
  15. Akak takkan gelakkan kamu..sebab akak pun pernah alami nasib yg sama 2009..hanya org yg pnh alami je tahu mcm mn rs bila motorsikal kesygn kena kebas dek org..

    ReplyDelete
  16. @nurkaloi hahaha... mesti la kenal... syiling tu semua 1sen. haha

    ReplyDelete
  17. @kembatolo™ kalau dekat xpe.. kalau jauh?? mau pengsan aku. dah la xdak payung. haha..

    ReplyDelete
  18. @CintaZulaikha sabar dan berserah jew.. dah tertulis nak jadi camni..

    ReplyDelete
  19. @EB thanks... harap ssama2 dpt terima takdir ini walaupn pahit..

    ReplyDelete
  20. @darkbatman sedih sgt2.. tpi tak tunjuk.. xleh nak tunjuk..hahaha.. hilang kt tmpt prking..

    ReplyDelete
  21. @SANDRA AZWAN thanks... pencuri tu memang laa.. tak berhati perot..

    ReplyDelete
  22. @aQi GenGkey ntah la tayar apa.. lupa ah.. hahaah. aku byar je..

    ReplyDelete
  23. @Jey Yusuff hahaha.. if i could... i wish to call her..

    ReplyDelete
  24. @nyonya penang bila masa hang jalan kaki?? xnmpk pun.. slalu nek bus jaa.

    ReplyDelete
  25. @Ierakenapalah pencuri ni suka mencuri.. grrrrrr...

    ReplyDelete