Thursday, 10 March 2011

saya jumpa Dato' Siti kat Mines.

Bila duk selongkar dalam laptop, terjumpa plak beberapa catatan aku time cuti dulu. Mungkin draft yang aku tak sempat nak post. So, sebelum apa-apa terjadi kat aku baek aku post cepat-cepat.. Manalah tahu nanti kalau aku dah meninggal ke apa, tak ada lah nak bangun ke then nak post benda ni *terpengaruh citer khurafat*. So, sebelum benda terjadi baik aku post awal-awal. Huhuhu..


Hari Ketujuh 19/5/2010 (Rabu)

Kadang-kadang dalam hidup ini sukar untuk kita membuat keputusan. Kadang-kadang keputusan yang kita pilih itu tak ramai yang orang setuju. Kadang-kadang kita perlu terima pandangan dan pendapat orang lain. Kadang-kadang kita rasa kita tak perlu terima pendapat orang lain dengan menggunakan statement, tak semua orang akan puas hati dengan apa yang kita buat. Kehidupan ini semakin lama semakin mencabar. Jawapan YA  atau TIDAK itu pastinya boleh mengubah kehidupan kita kepada derita mahupun bahagia. Bak dalam cerita My Name Is Khan, dalam dunia ini hanya ada 2 jenis golongan orang sahaja. Orang yang baik, dan orang yang jahat. Luarannya sama, sukar untuk dibezakan. So, berhati-hatilah.

Fikiran aku sekarang ini kosong. Tak dapat fikir apa-apa. Yang hanya bermain di fikiran adalah sebuah persoalan, bila semua ini akan berakhir??

Hari Kelapan 20/5/2010 (Khamis)

Kalau perempuan tu perempuan lah jugak kan. Kalau dah jumpa geng, huhh… bergossip tak hengat dunia. Suami tunggu pun berjam-jam sampai merungut, “Ape benda laa yang dibuat nye isteri aku ni, tak habes-haber bercerita, duk mengeja satu-satu ke apa???” Haahhaah…. Lawak betol la… gossip tak habis-habis, tak larat telinga nak dengar! Tak larat jari nak menaip keypad henfon ni. Sabar je laa… tapi ini juga kelebihan orang perempuan (orang laki pun ada jugak sesetengah  yang macam ni). Disebabkan dia dah meluah segala-galanya, sebab tu orang perempuan ni kurang stress (kurang ke?? Makin banyak adalaa). Kalau bagi lelaki laa, contohnya aku, hahahah, kadang-kadang aku lebih untuk berdiam diri, menegur bila perlu, masuk campur bila perlu, tak la semua nak menadah telinga, setakat dengar je dan selidik sendiri ok laa.. tapi kalau dengar then menjaja-jaja kat orang lain bagai nak rak, tu tak payah laa… biar orang nak cakap pasal kita, asal kita tak cakap pasal orang lain. Biar orang nak bukak aib/rahsia kita, asalkan kita jangan bukak aib dan rahsia orang. Biarlah tahap kepercayaan orang kat kita tu tak menipis walaupun dia sendiri dah bocorkan rahsia kita. Kita tak perlu untuk membalas dendam, malah kita disyorkan lagi untuk memaafkannya.

ni pun aku selongkar jugak!!! #menyampah! 
+ although he got the hazel eyes, but he's not a warewolf +
+ Got it??? not?? OK thanks +


p/s: pasal tajuk tu, aku memang benar-benar jumpa Dato' Siti punya gambar
dalam watson. Kih kih kih... Korang pun tentu pernah jumpa jugak kan..!

24 comments:

  1. hahaa..dalam bilik saya pun ada gambar siti tu..adoi..

    ReplyDelete
  2. chitss penipu rupanya..
    haish ngat betol dah.. baca sakan2 mcm dah lari tajuk, xde sampai part jmpe dato'ct last2 baru cakap. upenya gambar je haha..

    tapi harus ke disyorkan memaafkan mereka yg dah buat kite sengsara.. tapi kenapa terlalu sukar nak buat.. :(

    ReplyDelete
  3. gua tak caye la...mana bukti

    ReplyDelete
  4. jumpe siti ke x nyy,,,, bace punye bace smpai diari pon ade, tetipu !

    ReplyDelete
  5. stuju bro ngn ko. kdg2 xsume laki ne kejam..kehkehkeh.. mesti xcited 2jmpe ct..jeles3

    ReplyDelete
  6. aku jumpe kat google jek. hahaha.

    cis ko que.. arghh!!

    ReplyDelete
  7. tolong2...jgn menghipnosis saya!!

    ReplyDelete
  8. ingat kan betul....tapi lain pulak.

    ReplyDelete
  9. amier azrul alias:: syabas untuk aku. haha

    ReplyDelete
  10. najihah sahami:: bilik saya ada kipas..

    ReplyDelete
  11. Mr feckry :: nnti gua pi mines gua ambik gmbr dia.. dia xlari..duk dlm tu je.

    ReplyDelete
  12. darkbatman :: jmpa dato saya lagi excited..

    ReplyDelete
  13. kembatolo™ :: aku jumpa kat lam laptop.. wallpaper kot. hahaa

    ReplyDelete
  14. nyonya penang:: u deserve tht.. haha

    ReplyDelete
  15. please la wan muhd zulqhairi wan hassan,,,,kalu gitu saya hari2 jumpa datuk siti,,,kekadang tu penah saya tetidur ngan datuk siti tawww..lolx
    huhuh,,kene lagi...

    ReplyDelete