Saturday, 12 March 2011

Apakah maksud WAMOZUWAHA ???



Dulu aku pernah memiliki fesbuk. Sekarang sudah tiada. Dah deactivate. Agaknya dah sampai sebulan kot. Mesti kawan-kawanku tercari-cari di manakah gerangan Wan Mohd Zulqhairi. Kan?? Tiba-tiba rasa bangga pulak bila dah tak ada fesbuk. Hari tu masa kakak aku yang nombor lima tu baru buat fesbuk bukan main lagi cakap kat dia, orang zaman paleolitik baru nak keluar dari gua. *sungguh kurang pengajaran statement aku ini terhadap seorang kakak*. Maknanya 20 tahun lagi iaitu pada tahun 2031 baru dia akan ada akaun twitter. Hahaha..

Apa kaitannya entri ini dengan fesbuk? Macam ini ceritanya. Dulu aku selalu postkan aku punyer link entri blog yang baru hapdet dekat fesbuk. So, kengkawan sekolej of koz boleh baca blog aku dengan berleluasa. Oleh yang demikian time kat kolej, bila jumpa kat tepi jalan or dalam semak-samun semua duk panggil aku nama WAMOZUWAHA, WAMOZUWANA, WAZOMUHAWA, HAWAMOZUA, UOAWHZWAM, WAMOZUHAMA dan sebagainya. *yang aku tak leh blah, WAMOZUHAWA!!* Apakah kaum Hawa di situ?? Hahaha..

Oleh itu di sini, dengan bebesar hatinya, saya, sebagai tuan blog ini, ingin membuat satu syarahan yang bertajuk "Pembangunan Wajar Dihadkan Demi Alam Sekitar"!!! Tuan-tuan dan puan-puan sekalian, tetapi, akan kerana disebabkan saya tak cari isi syarahan lagi saya ingin mengubah topik syarahan iaitu dengan tajuk baru iaitu "apakah maksud WAMOZUWAHA??"

Adakah maksud WAMOZUWAHA adalah, Wah!, Anda Memang Organisma Zomba Uduh, Walaubagaimanapun Anda Hebat Arrr.. *2jam aku fikir nak wat ayat nih, surrender dah tak mau reka yang lain!!*

OKlah, maksud sebenar  WAMOZUWAHA adalah WAn, MOhd, ZUlqhairi WAHAsan. Dah siap. Itulah rahsia terbesar blog ini. "Rahsiaku kini milikmu dah bocor".

p/s:: ada orang pandang sekali dah tahu, ada orang smpai sekarang tak tahu-tahu. very the tahap kepekatan dan kelampian di tinggi... Ohoho..


19 comments:

  1. hehe,,dah agak dah mesti nama singkatan2 je... tapi ok what name tuh..moden gitu. :P

    ReplyDelete
  2. harusla saya baru je tau maksud wamozuwaha...mse first time dgr..harus la terbelit lidah nk sebut...lampi sgt kn..

    ReplyDelete
  3. tergeliat lidah nak sebut tu tau. sudahnya kalau mama crita kat ayah pasal anything i read in your blog, mama just refer to u as 'budak wan tu....' hehehe

    ReplyDelete
  4. hakhak..da perasan pon semenjak dr mula...hihi.

    tahniah kerana berjaya mencipta ayat 'Wah!, Anda Memang Organisma Zomba Uduh, Walaubagaimanapun Anda Hebat Arrr..'

    hihihi~~en wan mmg best..Weeeeeee~~

    ReplyDelete
  5. hahah , 1st 1st tuh mg rasa pelik . myb ur nickname or amik cr kat translator g bahasa lain or whatsoever , ngeeh . lampi naa

    ReplyDelete
  6. ooo gitu rupenye kisahnyer hehehe...nice story ...follow ur blog already from http://suhanaabdghani.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. @tomato hahahaa...reka time sekolah menengah lagi ni.. xclusive kan..

    ReplyDelete
  8. @Mama Kembar 3 budak wan yag hensem tuu.. ni lagi proper kot. haha

    ReplyDelete
  9. @CintaZulaikha hahaha..ayat itu sangt hampeh... xbest pon.. haha.. organisma plak tu.. xleh blaa..

    ReplyDelete
  10. apsal kou tak wat
    WANMOHZULWANHAS jer..
    lagi best

    ReplyDelete
  11. Ooo...macam tu nak sebut rupanya. Ok2, kena ingat, nanti masuk test :p

    ReplyDelete
  12. @Qamarul klau buat mcm tu aku pun susah nak sebot..

    ReplyDelete
  13. ko taw x!!!sampai ksekarang aku dok reka ayat sebab bende alah tuuu!!!!huhuhu rupenye name ko!!!cisssss!!!!mintak blanje asam pedas....huk3....penat pikir....

    kalo tak malas,singgah la laki lebih suke pompuan gebu/berisi

    ReplyDelete
  14. apakah maksud organisma zomba? kuries nii :P

    ReplyDelete
  15. susah la nak menyebut.. nak taip pon susah, huhu

    ReplyDelete