Saturday, 5 February 2011

Ternampak seorang Ahjumma tua datang mintak derma, tiba-tiba teringat video AnwarHadi.

Mula - mula aku nak ucap tenkiu kepada IniAnwarHadi sebab berjaya mengubah persepsi aku pasal orang mintak derma tu. Huhu.. Aku ni tak de lah jahat sangat. Baik sangat pun tak. Tapi korang tahu je lah, bila ada orang duk mai mintak duit ngan kita tu, kadang-kadang sepuluh kali pun orang yang sama. Kalau sekitar UPM ni pakcik yang sama je yang masuk mintak derma. Alasan dia nak balik Nepal. Motif dari aku first year lagi tak cukup-cukup lagi ke duit nak beli tiket flight untuk balik ke Nepal?? Atau pun dia dah balik, pastu datang lagi?? Homaaigod, memang ni ke kerja pakcik? Orang yang bagi derma ni pun tak pernah pergi obersi. Setakat pi Sabah 3 hari 2 malam ja. Nak tinggal taik bahan kumbahan kat sana pun tak sempat!!! Tahniah buat pakcik Nepal yang gigih!! Nanti dah sampai Nepal kirim salam kat family. Bawak mai la sket ole-ole.. Keychain pun tak pa dah!!!


Tadi masa makan ada sorang Makcik yang cacat penglihatan mai mintak derma dipimpin seorang awek. *Sempat lagi mengusa!! Tertiber teringat yang budak Anwar tu cakap dalam video dia kat youtube tu pasal derma. Dengan hati yang ikhlas aku terus up sket dari seringgit kepada dua ringgit. Hahaha.. Tiba-tiba plak kawan aku nak tumpangkan seringgit aku! Terus jadi seringgit balik. Haiiyaa.. *motif bagitaw jumlah bagai.??! Teeeeettttt!! :)

Jom tengok video terbaru dari AnwarHadi!!!


5 comments:

  1. .salam.
    .nice blog.
    .about the post,sy x nk komen pape.
    .hehe
    .leh follow?

    ReplyDelete
  2. nuraeen mysara:: of coz laa boleh. hahaha..silakan

    ReplyDelete
  3. haha, kuat betul penangan budak kedah tue

    ReplyDelete
  4. Anwarhadi punye video tuh mmg best la.. sume org leh teringat...

    ReplyDelete
  5. exactly! mesti lepas ni ada fenomena anwar hadi sebab I pun addicted to his video!

    ReplyDelete