Sunday, 13 February 2011

Entry untuk Kaum Adam, "jangan siksa pasangan anda" !

Belum sempat nak baca entry, muka budak ni dah keluar!!!! sila abaikan gambar penyebok itu!! -__-"

Kepada wanita-wanita kat luar sana yang ada problem dan masalah dengan suami atau boyfriend sama ada masih lagi couple atau dah clash saya harap sangat anda bersabar dan jangan bersedih. Hanya itu yang aku boleh ungkapkan pada saat ini.. Dari hati kecil aku ini sebagai seorang lelaki, aku pun tak tahu kenapa mesti diorang menyakiti anda. Walau ia bersebab sekalipun, sebarang masalah kan boleh dibawa berbincang. 

Kenapa perlu mencari lain. Kenapa perlu keluar dengan perempuan lain berfoya-foya joli sana joli sini sedangkan anak di rumah menagih kasih sayang seorang bapa. Kasihan laa isteri anda kat rumah tu. Selami la hati dia. Jangan disebabkan rupa paras isteri anda masa bercinta dulu cun, tapi sekarang lepas melahirkan beberapa anak lain dah tak cun, cinta anda dekat isteri anda pun  dah berkurangan!. Please please please.! Ini bukan alasan yg kukuh!

Kalau dikaji dan diteliti orang-orang sekeliling yang bercinta sakan tu, aku pulak yang jadi takut untuk bercinta. Boleh ke aku menghadapi semua masalah-masalah ini?? Ada yang mengongkong, ada yang terlalu sosial. Dua-dua aku rasa tak patut amalkan dan tak relevan. Seorang lelaki mengongkong girlfriendnya sampaikan girl tu nak bersama kawan-kawan dia pun tak boleh! Tapi kalau ngan dia tak ape plak.. Ape ni??! Haiiyaa.. aku tak faham! Kalaulah aku jadi pompuan tu, aku lagi selesa bersama kengkawan daripada bersama boifrend yang macam tu. Kalau parents kita tahu pun dia bersetuju dengan aku. Parents kita pun tak laa halang kita nak berkawan dengan kawan-kawan kita. Kalau berkawan dengan lelaki tu boleh la halang, ni berkawan dengan perempuan sendiri pun nak halang jugak!. Apa kes ni? Korang belum akad nikah lagi eyh..! Sedar sket!! Kesian kat pompuan tu, masa bercinta pun dah teruk camtu. Lepas kawin tak tahu la nanti. Harap ok lah!

Lagi kesian bila seorang awek ditinggalkan pakwenya dengan tiba-tiba tanpa alasan yang betul-betul kukuh. Hei... senangnya ko nak main-mainkan hati dia. Walaupun ko dah muak tengok muka dia, berterus terang ajelah. Kalau part yang clash ni memang dah dirancang sebelum ko couple lagi, aku sarankan baik ko takyah couple. Ko lagi menjatuhkan reputasi kami yang belum couple ni. -_-" *kekesalan di situ*

*sebelum aku lagi emotional, lebih baek aku berenti*

p/s:: ni baru part lelaki mainkan perempuan, belum lagi yang part perempuan mainkan lelaki, oh macam-macam!!!!

10 comments:

  1. hhhehe.nis dah merasa laaa..
    tetibe je lelaki tinggalkan nis tanpa sebarang sebab

    kejam

    ReplyDelete
  2. agak2 kalau lelaki 2 da jumpa parents kita,dia serius ke x?

    ReplyDelete
  3. anisa ,fie sokong..fie pown da merasa..ditinggalkan dan tdk dihiraukan..kejam & tak berhati perut..tanpa sebab dan alasan..
    dipermainkan =.=

    single is better now ~ haha

    ReplyDelete
  4. btul tu..xpernah puas kan.tatau ape yang dieorg kan.perkara yg dah terjadi kat sy.huh.kisah lama, xlama sgt la kan.bole die dah ade gf n kawan ngan perempuan selama 4 years n aldy engaged,die xbitau sy,sy siap tnye lagi time sape perempuan (sebelum dieorg tunang),boleh die ckp Xknl.nasib baek la sy jenis yg xkaco org (maksudnya xserang2 org xtentu pasal kan )..sy find out sendiri sampai sy tau cite sebenar..maksudnya sy cari google dari FB ke blogspot.at de end.Tuhan Maha Adilkan.kalo nak tau lelaki serius ke x,try ajak lelaki tu bwk kte jumpe parents dieorg.sy trus terang ckp kat die xserius coz xbwk jumpe parents die,bole die ckp,parenst die dah divorce n mama die slalu bz...WTFish kan.penipu je.padahal kuar ngan org lain.kalo dah rasa xnak truskan bitaw la.tp alhamdullilah sy dah pun bertunang ngan pilihan hati sy.

    ReplyDelete
  5. erm...
    sye pn de xperience mcm anisa n sophie..
    tp sorng laki tu agi kjam kalo mntak clash dgn mnuduh yg bukan2...

    sye ase single agi senang..x de nk pening2~

    ReplyDelete
  6. entri hot ..
    erm .laki tinggalkan tu tak ada .
    nely tinggalkan tanpa sebab melambak pula ..

    ReplyDelete
  7. "enchek Q sila lah buat entry perempuan mainkan lelaki pulak..."hahaha
    tiba2 gua tumbuh janggut ngn misai ckp dengan gentlemen nya..haha

    ReplyDelete
  8. n3 yg menarik...hehe...
    bagus3...

    ReplyDelete