Saturday, 4 December 2010

Semua orang sudah pulang, aku bila lagi???

BALIK KAMPUNG
Hari ini tentu-tentu kolej dah sunyi.. Tak ada sesape dah nak borak-borak. Semua orang sudah balik. Aku je masih duk kat UPM ni.. Sebenarnya sedang menunggu felo kolej aku balik dari Vietnam. Dia mintak tolong aku buatkan video multimedia program group dia ke Vietnam. Besok dia balik dan bagi bahan-bahan untuk video tu. Aku kena siapakan dalam masa satu hari je. Hari Isnin dah kena bagi kat dia. Mintak-mintak laa idea ni datang mencurah-curah dengan cepat. 6 Disember dah boleh balik kampuung. Mungkin aku balik umah kakak aku dulu kot sebab malas ak pegi Hentian Putra sorang-sorang dengan beg Akademi Fantasia yang besar tu. Haha.. Tapi tak tau nak pi rumah yang mana!!!?
Tak tau lagi sama ada nak beli tiket malam atau pagi. Kalau malam dah tentu-tentu sampai destinasi sebelum Subuh. Kat kampung tak ada orang boleh ambik. Parents kat Mekah lagi blom pulang. Tak mau laa susahkan orang laen. Hahaha.. Tapi kalau naik pagi plak, nanti boring. Takot pening-pening lagi macam hari tu. Hahaha.. Tak pe la pening sket-sket, asalkan petang tu bila dah sampai kat Jerteh aku bleh naik teksi sampai depan rumah terus. 

TUKAR HENFON
Gua rasa cam mau tukar henfon baru laa wei... Henfon aku yang model SE K810i ni macam batu dah aku rasa. Kalau dua bulan lagi aku guna henfon ni, mau patah jari aku. Dengan button nya yang buat hal. Nak tekan koma pun susah. *koma sekejap taw guna henfon ni. Nanti kalau dalam sms tak ade titik, tanda soal, tanda seru, koma segala tu, orang tak reti nak baca plak dengn intonasi yang betul . Hahaha.. kali ni mau jual henfon ni dan beli yang baru. Yang biasa-biasa pun ok. Tak ade kamera canggih-canggih pun tak ape. Nanti dah ada orang beli kamera untuk aku.. Diimport dari Mekah. Hahaha.. my Dad dah belikan camera untuk anakandanya yang tersayang. Walaupun bukan kamera DSLR, tapi at least aku dah ade kamera sendiri. Tak perlu lagi menyuruh orang lain bawak kamera diorang dengan kejam. Kali ini kamera tentu bersama aku 25jam.. Hahaha.. 

KAMERA BARU
Kamera memang wishlist aku sejak dari dulu lagi. Tapi segan untuk mintak my Mom belikan. Sebab rasa macam kamera tu bukan benda yang mustahak pun. Aku je yang gedik nak sangat kamera. So, sebelum ni guna kamera henfon ajelah kalau nak bergambar. huhu.. Tapi hari tu masa Parents aku nak pegi ke Mekah, aku mintak mereka doakan aku dapat beli kamera. *Aceli mintak doakan dapat DSLR, tapi maybe Ma tak reti nak sebut, so dapat kamera biasa pun tak ape laa.. Alhamdulillah Dan sekarang sudah dapat kamera. Hureyyy... Cukup lengkap semuanya. Handphone, Laptop, Kamera, dan motosikal.. perlu ke bagitau semua aset-aset tu?? DSLR je belum ada.. Tak ape, aku beli guna duit nuffnang nanti.. haahaha.. tak pun ngn duit churpchurp pun boleh jugak..


pakcik kt belakang tu pun turut serta posingkan diri.. Hahaha

5 comments:

  1. hhahh..kesian hp ko...koma..hantar jee kedai..astu melayang 80...
    kamera baru biar aq jadi model mu hahaha...aq suka hahah...

    ReplyDelete
  2. bersusah payah tuk meramaikan follower..terpaksa menebalkan jari menaip kat blog dorg heheh

    ReplyDelete
  3. Q, naik bas siang best...

    kalu tambang teksi ke jabi pagi hari rm20 sebuah@naik sorang, kalu siang rm12 sebuah@naik sorang..renung2kanlah,,,

    Mak mu beli kamera kat mekah ke? mesti yg kalu letak mate kat lubang tu nampak kaabah,kalu klik nampak unta,,haha

    ReplyDelete
  4. mijea:: kamera tu dpt ambik gmbr aku je.. kalau ada gmbr org lain terus auto delete.. hahaa

    ReplyDelete
  5. Nuar:: tu laaa..tkut jgk mak aku beli kamera yg kecik wrna kuning tu ka.. pastu tekan ada gmbr unta, kaabah, hahaha..xpe2..kalau kamera tu nnti aku bagi mg tgk jgk key...

    ReplyDelete