Friday, 29 October 2010

Kecantikan Lelaki & Kegagahan Wanita


Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????
Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-
1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.
6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???
Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-
1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan. 
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

13 comments:

  1. urm, sukanya baca. Rasa macam satu peringatan utk menjalani kehidupan sbg wanita yang diredhai Allah..


    err, nk tny jugak. apa motip gamba? haha

    ReplyDelete
  2. rugi laa masing2 pasangan ni..dah dpt laki nsem,bini lak wat hal..dpt bini cantik,laki lak buat hal..:(

    ReplyDelete
  3. mmg suka rita ngan aidil ke sampai byk gmbr dorang..hehe

    1st time dtg sini..

    ni lagu per?? sedap..sape nyanyi?

    ReplyDelete
  4. mmg suka rita ngan aidil ke sampai byk gmbr dorang..hehe

    1st time dtg sini..

    ni lagu per?? sedap..sape nyanyi?

    ReplyDelete
  5. g0m0k9enDek:: gua minat yg si cantek manis itu... hahaha yg bertudung tu..

    ReplyDelete
  6. Lady SharpShouter:: rita sangat cantik... :)

    ReplyDelete
  7. Adam Haiqal:: huhu... sesuai ngn aku kot.. haha

    ReplyDelete
  8. HiGHNeSS FiQ :: hari tu dah baek.. skrg tak taw lagi..

    ReplyDelete
  9. Ct SoLeHa:: memang minta giler2 kat dia.. haha.. lagu melewati semester kalau xsilap.. hahah

    ReplyDelete