Sunday, 24 October 2010

Minggu paling Mencabar.



Minggu ini merupakan minggu yang paling fobia, terketar-ketar lutut sampai nak terkencing (tapi kat luar nampak cool je taw), muka pucat seram sejuk macam baru balik dari daki gunung Everest bersama Rita Rudaini... Kenapa??




Satu. 
Kesihatan aku masih lagi dalam proses pemulihan. belum pulih sepenuhnya. Doktor pesan untuk tidur banyak. Ya! saya berjaya tidur dengan banyaknya. Pada hari Jumaat saya telah tidur selepas Isyak dan bangun pula pada pukul 7.00 pagi. Mungkin effect pada ubat selsema yg saya makan tu kot. *motif salahkan ubat selsema..


Dua.
Kawan saya Anuar tu accident. Masa tu dia call saya dengan cemasnya untuk saya pergi kt tmpat dia accident. Saya pun apa lagi, terus tergesa2 ke sana. Siapa yg tak berdebar, kalau kawan accident. Sampai spek pun aku lupa nak bawak weh...Gigih jugak drive motor walaupun masa tu demam pun blom baik... Mujur dia takde paper.. cuma jatuh longkang je.. Motor just tercedera sedikit..


Tiga.
Terkejut dengan cerita pasal kawan-kawan Zul yg kena histeria. Dah lama tak dengar cerita-cerita yg menakutkan ni. Dulu yg last tengok orang histeria masa sekolah menengah. Budak perempuan kat sekolah aku kena. 1 sekolah kecoh beb... Dah laa makhluk tu merebak dari sorang ke orang lain. Dasyat.. Mintak jauh sangat-sangat. Kita kena kuat. Jangan lemah semangat taw..
*teringat kat Scha berlakon lam citer histeria la plak! Kepala boyprend dia tercampak kt kaki. Woooo...hebat ar hantu tu...


Empat.
Tadi masa nak gi makan, gi kt garaj nak naek moto.But tayar plak bocor. Bocor terus. Kempis! Takkan nak drive motor yg kempis pi kt bengkel. So call mekanik. Dia plak bizi. Biarkan je..Esok dah de kelas... Gi jalan kot....kena siap awal2 untuk naek bus!!!


Lima. 
Masih lagi baru terjadi. Epol accident. Beliau adalah budak junior yg pinjam motor Zul pergi Kolej Serumpun.   Accident dengan kereta dekat simpang ke KTP. Dah la kami semua tak reti bab-bab accident ni. So panggil Wan, dia pakar dalam bab-bab accident. Pakcik yg langgar tu punya la kedekut nak bagi duit kat kami budak2 yg ketiadaan duit ini untuk repair. Apa-apapun saya berharap Zul bersabar dan tenang ek.. dia masih lagi rasa gugup kot sebab 1st time berlaku kot kt motor dia. Kepada Epol, makan ubat yg Dr bagi dan repair je motor Zul tu cepat2 taw..Zul nak guna motor.. Kelas dia banyak kat ladang2... Ladang getah, kelapa sawit, ladang sayur, sawah, kolam ikan, bukit ekspo, puchong, dan lain-lain lagi..




:-) promote gambar tak leh miss dalam setiap entri. huhu!!. bajet hense,!! pirahh..


p/s:: projek multimedia blom siap2 lagi. Baru je berniat suruh epol yg ajar.. Tak jadi la plak nak pi jumpa dia sebab takut kepala dia berserabut.

10 comments:

  1. sama la, aku pon baru saje melalui minggu yang mencabar. mari kita ramai-ramai bersabar~ =D

    ReplyDelete
  2. nasib baik aku rilek aja kat hutan ni, tenet pun syok macam siput

    ReplyDelete
  3. sabor.

    ingat,
    qada dan qadar itu adalah rukun iman. :)



    Latest Entry : Reverse Psikologi Untuk Generasi Baru kita

    ReplyDelete
  4. Danial Ikhwan Jaafar :: sabar-sabar... moga dpt kuatkan keimanan..

    ReplyDelete
  5. nada hanis:: apa yg lawa??? model dia kot..hahah

    ReplyDelete
  6. Sasa Al-Sharif : ko duk utan mana weh??

    ReplyDelete
  7. aku baca memang mencabar beb...xpe2 cabaran tu bagus untuk hidup..baru ade warna warni skit heheh..

    ReplyDelete
  8. HaNTwO:: warne warni macam blog aku gak kan... hahaha...

    ReplyDelete