Sunday, 24 October 2010

Koleksi Kasut Ku..

Gambar2 di bawah merupakan Kasut dan selipar yang ada dalam koleksi di hostel, tak termasuk di rumah ek...kat rumah ada lagi..tapi dah tak pakai..huhu..tunggu saat untuk direntungkan je...
Hobi mengumpul kasut bukan senang untuk dilakukan taw.. Kena fikir 150juta kali bak kata Fynn Jamal.. Huhuhu...fikir byk2 pun tak guna kalau takde duit kan... Takkan laa nak bayar bulan2..
Kasut dah berkecai koyak rabak segala, hutang tak selesai2 lagi.. Apa kes??? I lebih rela pkai selipar jepunn... Lagi puas hati.. Aktiviti ni dilakukan hanya jarang-jarang... dan kasut2 yang aku beli ni takde laa branded pun...tak mahal pun... Lagi murah lagi aku suka..asalkan cantik di kaki.. haha...kaki tak cantek tak per...


1) Kasut yang ala-ala capal ni aku beli kat The Mines. Masa tu of course ada promotion.. Beli satu dapat free satu.. hahaha... yg free tu aku bagi kt Iskandar.. Hhoho...motif nk bagi free.. hehe..kami kongsi duit lerr.. Mudah kannn...!!! Buat apa nak fenin2??? Kasut ini selalu pakai pi PKU dan Kuliah..




2) Yang ni pun beli kt The Mines.. Haruslah waktu promotion gak... Harga sebelum dan selepas sangatlah berbeza jauh gila yg teramat.. So aku rembat terus time murah2... Hahaha... Satgi orang len ambik rugi...
Suka tgk design kasut ni... Kasut ni pun saya pakai pi kuliah.. Tapi sekarng malas plak nak pakai pi kuliah sebab selalu pi kuliah lambt..hahaha..opsss..




3) Cubat teka selipar bijik2 ni selipar aku bawak pi mana??? Hahaha... ni selipar jamban aku.. hoho.. satu2nya selipar jmban yang aku ada... kalau tak ade selipar ni mesti aku tak pi ke jamban taw... Selipar ni Zul yang bagi hadiah.. Ni selipar jamban ke dua yg dia bagi.. selipar yg 1st hilang masa pergi solat Jumaat. Then terus bertobat xmau bawak selipar jmban pi masjid.. Nanti orang2 yg kt masjid tu nak pi jamban pakai selipar aku tak pulang2...




4) Selipar bertali putih ni selipar raye hari tu.. Beli kat Jerteh.. Sebelum beli, saya merengek2 kat Ma nak duet untuk beli selipar.. Huhu...tak meriah btol selipar raye aku...haha. Selipar ini selalu dipakai untuk ke Kuliah.. Hahaha...dan juga selalu pakai selipar ni untuk ke Mines ketika malas untuk memakai kasut yg bertali bagai itu... pakai selipar lagi senang..




5) Ni selipar yg berharga RM8.00. beli di Pasar Malam Tok Bali... Selipar ini tidak akan sekali-kali dibawa ke Tandas. kenapa???? Sebab takut tersungkur di tandas. selipar ni licin gila tapak smpai boleh membunuh. Aku dan berapa kali terjatuh bila pakai selipar ni waktu hujan or time2 lantai licin ada air.. Huhu... Sebab tu selipar ni aku guna untuk pergerakan ke tempat2 yg dekat sahaja dari bilik aku.. huhu..




6) Sandle ni sekarang dah tak pakai. Sebab duk lam kotak lama sangat..  malas nak wat keluar... Ni pun wat keluar sat je sebab gigih untuk ambik gmbr sebab nak update blog... huhu..sangat terlalu gigih kan...




7) Kasut ini tunggu masa sahaja untuk dibuang ke laut. hahaha.. Kasut ini dibeli time nak masuk matrik lagi... Sudah uzur...dan perlu berehat di dalam tong sampah...tapi sayang plak nak buat... nanti laa i bawak balik kampung... Mana laa tahu nanti leh jual kat barang2 bundle...huhu




8) Ni plak kasut yang my Mum hadiahkan sebab saya dapat result 8A PMR. masa tu F4.. Sampai sekarang bleh pakai lagi kasut ini... Sungguh sayang kt kasut ini... Kasut ni mahal ok... Kalau tak mahal mesti laa saya dah beli.. Sebab mahal laa my mum yg belikan..




9) Ni kasut yang ntah hapa2.. beli kat penang hari tu.. sila Abaikan...




10) sandle yg aku beli time duk kt Matrik. Sekarang saya pun masih lagi menyayangi sandle di bawah ini...




11)  Kasut beriadah. aceli ada satu lagi.. Tapi malas nak selongkar almari atas... satu lagi warne coklat.. Huhu.. lagi cantek dari kasut bawah ni...




12) Kasut bawah ni baru beli ok... AKA kasut raya. hahaha...ada satu lagi kt kedai tu warna itam.. nanti nak beli warne itam plak... Kasut ini best pakai sbab lembut dah mudah dibasuh sebab dia cam separuh getah separuh kulit.. tapi rumit bila mau pakai..kena buang segala tali tu... HAishhhhh!!! tolong pakaikan bleh???






13) Kasut ni paling aku sayang...  My mum gak yang kuarkan duwet beli kasut ni... Ni kasut yang aku pakai time dinner kolej haritu.. hahaha... Kasut ni agak mahal..sebab tu aku tak bayar... Huhu.. saya tak pernah gilap kasut ini sebab dia berkilat dengan automatik... Huhu...




p/s:: Kena pandai2 la pilih kasut yg bersesuaian ngan kaki anda itu... Hhuhu

20 comments:

  1. his.. kasut-kasut..

    dah macam makwe-makwe dah koleksi kasut.. hihi... :)

    ReplyDelete
  2. Raja Fiqri:: Pakwe2 pun kena adaa banyak kasut gak.. nanti makwe2 komplen pakwe2 pakai kasut sama je.. haha

    ReplyDelete
  3. haaaiiiiiippppp...ni yang cik 18 marah nehh...sandal cik 18 pon xbanyak macamnih....

    ReplyDelete
  4. salam komen... olos kasut dior... kaloh Imelda Marcos....huhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  5. aku chun:: kasut2 buruk semuanya

    ReplyDelete
  6. cik 18:: cik 18, sila berusaha untuk mengumpul ek..hehe

    ReplyDelete
  7. akuzle:: kasut buruk2 je cik kak oiii..

    ReplyDelete
  8. peh byk giler.. boleh bukak kilang..

    ReplyDelete
  9. banyaknya kasut!!kalah ciktom yang perempuan..huhu

    ReplyDelete
  10. yg free tu tak leh blah tu! Kalau aku x jadi beli sandle tu sah ko x beli kan?? haha

    anyway, nice collection.. sila buat kabinet baru kat bilik! huhu

    ReplyDelete
  11. wah.. bnyak giler kasut2.. tpi kasut putih yg last2 tu memang aku berkenan.. :)

    ReplyDelete
  12. Heidi Shafiq :: kilang pembuangan ke?

    ReplyDelete
  13. Tomato Gurl's Life :: ciktom ade bape kasut?

    ReplyDelete
  14. Kanda :: kabinet??? bawah katil sudah...xpun lam kotak..

    ReplyDelete
  15. giler ah.. byk btol geng2 kasut ko..
    ak ade 3 je..
    kasut hitam, kasut sukan, sandal..
    hehehe..

    btw, already followed ur blog, kalo baek hati follow r balik~ ;)

    ReplyDelete
  16. nak bukak kedai kasut ke bro?? hahaha

    ReplyDelete
  17. HiGHNeSS FiQ :: da follow balik da... baek hati kannn...

    ReplyDelete
  18. HaNTwO::idea yg bagus.. ko kena jadi pelanggan aku yg wajib beli..

    ReplyDelete