Friday, 22 October 2010

Kenapa saya ada blog???

10 sebab al musabbab saya mempunyai belog ini!






1. Sebab saya tak suka baca blog orang. So saya pun suka kalau orang baca blog saya.


2. Saya nak kongsi perasaan; kasih sayang, suka duka, dan luahan hati saya pada anda semua.


3. Mahu simpan segala gambar-gambar dan kenangan hidup saya.. Mana la tahu nanti laptop kena format habis hilang semua gmbr, blog bleh jadi backup.


4. Mahu baca nanti dah tua-tua... Masa tu mesti aku cakap, ceh macam ni rupanya aku masa muda-muda, mujurlah anak-anak tak ikut. Hahaha...*bajet time tu dah insaf dan anak-anak semua terdidik dgn baik..of coz laa..


5. Catatan kehidupan seharian aku memandangkan aku tak ade diary... Lagi pun kalau ada diari, tak kuasa nak tulis tiap2 hari.. motif rajin sangat aku... Haha... nanti ramai plak yg nak jadi follower diary tuh.. Kalau dah terkoyak diari tu susah plak nak nak tulis balik dalam diari baru.


6. Kadang-kadang mulut susah untuk berbicara tak macam hati, sering berbicara...so betul la ungkapan brother Aizul Marcello , tulis blog pakai jantung hati.. Ada ke korang pernah nmpak orng tulis blog, tapi dia cakap punya la kuat.. tak de kan... mesti masa dia tulis tu dia senyap, tenang dan melayan perasaan gituw..wah!!.. haha


7. Kalau ada blog bleh la jadi kenangan aku kat korang... Manalah tau kalau aku pergi dahulu, orang yg pernah mengenali aku tu tiba-tiba teringat kat aku... So boleh laa bukak blog ni... masa tu sedekahkan al-Fatihah untuk aku ek..kalau rajin baca yasin terus dan juga tahlil.


8. Tempat luahan perasaan marah dan geram...Huhuhu..tapi tak ada kat belog ni.. ada kat blog satu lagi.. Hahaha.. mane leh bagitau nama blog tu.. haha..private kot... hohooho..


9. Menjana pendapatan tanpa mengeluarkan setitik peluh (if hapdet dalam bilik/makmal kom, kalau hapdet kt tgh padang maunya berbesen2 peluh).. Of coz laa menanti check dari Nuffnang.. huhuhu..


10. Sebab boring sangat. Kadang-kadang kalau duk kt dpn laptop xtaw nak wat apa smpai terguling-guling atas jalanraya lantai. *gila boring tahap dewa!!!




8 comments:

  1. Satu lagi nak kene tambah tu.. :) Jadikan blog untuk "berdakwah". memandai plak aku suh tambah.hehehe.
    Rakaman wanita Palestin berjihad pada jalan Allah.

    ReplyDelete
  2. feyus: ok yang ke 11 adalah untuk berdakwah...kat mana2 pun kita berada dakwah adalah satu tanggungjawab taw..

    ReplyDelete
  3. dari 1-10 : agreed!!

    lg2 part ntuk simpanan kenangan mse tua nnti~

    ReplyDelete
  4. haha..btul tu...few point kena ngn aku jugak tu

    ReplyDelete
  5. shiqin ghazali:: huhu..moga2 masa tua ko ingat lagi url blog tu.. hehe

    ReplyDelete
  6. fendidahada:: sama ek.. huhu... semua org sama je kot motifnya.. hihi

    ReplyDelete