Wednesday, 1 September 2010

Surat dari Ibu

Aku terfikir sejenak...
Kadang kala kita memang betul-betul tak tahu apa yg mak kita fikir
Kita selalu minta tolong pada mak...tapi bila mak minta tolong dari kita,
kita selalu tidak mengendahkan mak. Kita cakap mak kolot..
Kita buat keputusan terburu-buru, bila semua dah jadi kita fikir
mak boleh maafkan kita. kita fikir, mak mana yg tak sayangkan anak.
Tapi kita tak fikir perasaan mak. Kita tak fikir walau sedetikpun.
Bila mak tak maafkan kita, kita cakap mak jahat... Kita pulak salahkan mak.
Kenapa jadi macam ni??? Sebab kita tak pernah rasa apa yg mak rasa.
Sebab kita tak pernah rasa bila kehilangan mak..
 bila mak dah tiada, barulah kita cakap.. kalau lah aku tak buat benda tu.. 
kalau lah aku tak buat benda ni....



4 comments:

  1. Kita pernah tengok video nih.. memang ia btl2 menyentuh perasaan, kasih ibu tiada tandingan.

    ReplyDelete
  2. betul..org2 yg buat video ni dari rumah anak yatim taw... kesian kt dorng..

    ReplyDelete
  3. salam...

    Wan, sy suke sgt video ni..
    Masa mengajar aritu sy guna video ni jd set induksi... Dak2 nangis...Hehe...

    ReplyDelete
  4. tersuntuh kann..sangat laa tacing...

    ReplyDelete