Wednesday, 1 September 2010

Salam Perantauan

Salam lebaran kami ucapkan dari krew-krew wamozuwaha (padahal aku sorang ja krewnya..hahaha) kepada perantauan-perantauan yg sedang berjuang di ni negara orang.. Terutamanya kepada pelajar-pelajar yg melanjutkan pengajian di luar negara.. Tak lupa juga kepada rakyat Malaysia yg bekerja di negara orang... Huhu..meh balik keja kt M'sia plak.. Huhuu..

Kepada kenalan-kenalan yg berada di overseas yg mengenali diri ini, ampun dan maaf dipinta sekiranya terdapat salah dan silap.. Huhuhu...best tak raya kt sana??? Huhuhu... Kepada pelajar yg terlepas a.k.a boleh balik raya, tahniah saya ucapkan...huhuhu..bergembiralah bersama keluarga..jgn duk kampung pun nak ngadap laptop then berblog ugak 24 jam... Pi laa tolong buat kueh ka...cuci rumah ka..Huhuhu... satgi nak pi blajaq balik..hahaha..lama plak nak balik kampung..huhuhu...

Saya balik 3 September 2010.. Naek bus dari Stesen Bas Putra, KL.(bukan putra foodcourt taw).. Ke "No 96 Kampung Kuala Kubang, 22020 Jabi, Besut, Terengganu darul Iman"..(siap bagi alamat penuh..padahal nak suruh orang hantaq kad raya.. hahaha.) Available kat kampung sehingga 17 September 2010... 18 dah datang UPM da...Huhuhu...kepada peminat-peminat yg nak datang beraya kt rumah saya, datang je bila-bila masa.. InsyaAllah saya akan bagi layanan terbaek...  

Tahun ni tak ramai pun family yang balik kt rumah... Semua duk ada keja masing-masing.. Sorang tu plak duk sarat pregnent....Duk tinggal yg bujang2 ja... Duit raya pun tak banyak la tahun ni.. Kuih raya pun ntah ada ke tak.. macam tak dak ja orng nak bawak balik...

Kepada kawan-kawan yg berhampiran..mai laa jemput saya kalau nak pi beraya mana-mana... serius saya byak masa free... Hahaha..Tahun ni raya pertama dah boleh tgk tv kot.. biasanya raya ke-4 baru bleh nak landing tgk tv..hahahaha... sekian sahaja salam perantauan untuk anda semua...Jangan sedey2...huhuhu...


*kenapa ayaq mata macam anak panah???


Meh kita tengok salam perantauan sepupu aku meh..
dalam utusan online ni.. hahaha..
aku mintak ngn dia...

    Nama Pengirim : Siti Suriani
    Lokasi Pengirim : University of Otago, New Zealand
    Nama Penerima : keluarga tersayang dan rakan rakan di IPBL
    Lokasi Penerima : Melor,Kelantan. Besut,Terengganu. Sarawak
    "Ucapan : selamat menyambut Ramadhan Kareem 
    dan Selamat Hari Raya Aidilfitri=)"
    Kapsyen Gambar : Lake Tekapoo, New Zealand (winter time)  


11 comments:

  1. hahaha
    aku bersyukur dah abih belajar. walaupun seronok gak mengembara ke tempat orang, belajar, tapi rindu jugak. 3 tahun. orang besut ke hahaha. selamat hari raya, maaf zahir batin jugak. =D

    ReplyDelete
  2. wow, seronok dah dkt nak blk kampung, ni cakap org utara tp kpg kt ganu..camne tu..

    ReplyDelete
  3. Salam...

    Wah, teringat masa sy kat kc dl...
    Beraya kat kc je...huhu...

    Tapi, raya haji la..hehe...

    ReplyDelete
  4. Danial Ikhwan Jaafar : yup orang besut...huhuhu..dulu balajar kt mana??

    ReplyDelete
  5. sweetsal : kawan2 rmai dri utara... loght utra best...lagipun dulu duk matrix penang..so bleh laa ckp utara sket2.. hahaha..

    ReplyDelete
  6. Azwandy Bin Muhamad: ramai ke yg xbalik time tu??? huhu...

    ReplyDelete
  7. walam... wan

    sedih kalau 1 hari raya tak dapat berkumpul ngan keluarga kan??? apa2 pun kena pasrah ngan hati terbuka kan???

    ReplyDelete
  8. yup..dah terbiasa dahh.. tapi memang xmeriah.. boring..lagi2 kalau takde otai...huhu..xriuh rumah...

    ReplyDelete
  9. Masa sem 1 saya balik...
    Sem 3 saya x balik... ada la dlm 5-8 org mcm tu yg x balik...
    sem 5 pun sy x balik... kali ni ade 3 org je yg x balik...
    last masa sem 7 sy sorg je kat kolej..adoi...huhu...

    ReplyDelete
  10. sorang2..pastu wat ape??? macamana makan???ada trnsprt ek??

    ReplyDelete