Monday, 20 September 2010

menu Berbuka puasa Enam

Hari ni saya nak ngajor anda semua
chara-chara untuk menyediakan juada berbuka puasa
yang lazat dan berkhasiat semestinya..huahauhaua..
menunya bernama: Murtabak Maggi Special Q.
Dan dan ja ada nama aku terselit kt ujung tuh..
Hahaha..aceli menu ni aku ja baru buat...
Orang lain samaada lom buat lagi
ataupun dah cemuih makan bendaalah nih.. hahaa

resepi yg lazat ini saya perolehi daripada
Cik Adila ngn cik Mimi...
Huhuhu... bahan2nya adalah

Sebungkus Mee Segera Maggi.

naseb laa aku cari kt google gmbr ni ja
yang paling elok walaupun tnda harga still terlekt
lagi..kalau ya pun nk ambik gmbr buang la dulu.
Hahahaa...

kemudian 4 - 5 biji telur ayam...


wat telur dadar pun sodap nih!!!! hahaha...


kemudian beberapa ulas bawang merah!!

cincang halus2...huhu...
*motif masa search kt google tdi keluar muka si Siska tuh!!

cara buat:

1- Rebuskan maggi 2-3 minit smpai maggi tu lembut, 
kemudian toskan air rebusan. Buang air tu..jgn buang maggi lak..

2. Letakkan maggi dalam mangkok.. kemudian, Pecahkan 4 - 5 
biji telur bersama maggi dan bawang yg dicincang halus tu..

3- Kacau sehingga sebati...jangan lupa plak masukkan
perencah maggi secukup rasa...

4 - Kemudian masukkan bahan2 yg dikacau tadi kedalam
kuali..buat cam nk goreng telur dadar...
buat 3 - 4 kali sebab nnti xmuat kuali..hoho

Hasilnya..sangat sedap...

Makan bersama sos dan mayonis...

Selamat mencuba!!!


Ni yang saya berjaya buat...
Semua orang cakap sedap.. Huhuhu..
*padahal sape je yg makan!!!! hoho

p/s : Kak La suggest bubuh sayur sayuran..hahaha...
nanti ek puasa tahun depan kita bubuh....
- menu ni boleh dimakan seramai 4-5 orng.
haha..



1 comment: