Wednesday, 29 September 2010

Anak . Bonda . Dia .


Bonda ini amat merindui akan suara anaknya... 
satu-satunya harta yang paling berharga...
Anaklah penawar bagi keresahan hatinya...



Tapi bagaimana pula dengan si anak???
Sibuk bercinta, buat maksiat merata - rata.
Bonda di kampung jauh dari mata, jauh dari jiwa.
Hanya teringat bila derita... 
hanya tersebut bila sengsara...




Anak muda, janganlah kau guriskan hati bonda,
jangan kau calarkan maruah si dia,
pulanglah ke pangkuan bonda,
sebelum bondamu pergi,
kerna kamu pasti takkan bersua..

Bimbinglah si dia ke jalan yang diredai Nya..
Teguhkan iman perindahkan akhlak..
usah kau sentuh usah kau belai..
 usah kau usap, usah kau manjai..
Sebelum dia menjadi halal untukmu...

12 comments:

  1. sedih lak bace. hmm harap siti tak jadi macam tu lah. :)

    ReplyDelete
  2. sdey...da la ngah rindu arwah abah...:(

    ReplyDelete
  3. Dunia dah nak terbalik dah sekarang..Sepatutnya ibu perlu diutamakan dahulu...good your info.

    Cinta Ibu.....

    ReplyDelete
  4. Siti : InsyaAllah siti tak akan macam tu...

    ReplyDelete
  5. cOnfuSeME: kalau rindu kita sedekahkan al Fatihah buat arwah ek...ingt apa yg arwah pesan...

    ReplyDelete
  6. feyus:: tu laa..memang dah terbalik n tunggang langgang...huhu.. welcome..

    ReplyDelete
  7. owh..hmmm...kartun tu mcm yg zack jer..huhu

    ReplyDelete
  8. macam jee...tapi bukan dia punyer...

    ReplyDelete
  9. wah, bro.sedih seh baca ni. bagus, bagus.

    eh tukar muka blog lagi? heehhe

    ReplyDelete
  10. Danial Ikhwan Jaafar: tukar sebab xkena ngn jiwa..yg ni pon asenyer sekejap je..

    ReplyDelete
  11. Fær.han/Unown F/Gyan :: sila ambil iktibar ek...

    ReplyDelete