Friday, 13 August 2010

Sahur ngn Roti fevret!



*Ilustrasi semata-mata...
Mengisahkan seorang budak yg excited bgun awal pada Ramadhan yg pertama,
dan siap hantar msg bagai kt kengkawan, tapi pada 2 Ramadhan, hargham tak
bangun..Hahaha.. aceli kartun ni just tokok tmbah jew.. Huhuu..
Sila jgn percaya bulat2..just ambik iktibar~ Teruskan istiqamah terhadap SAHUR!

Gambar di atas juga tidak ada kaitan dan juga idea bernas semata-mata yang
tidak ada kena mengena dengan sesiapa dan juga tidak ada kena mengena dengan penulis
yg hensem ini. Hahaha...OK, skrg kul 5.50a.m. dah imsak lom ek??? Tadi dah sahur..
Makan roti yg menjadi fevret aku.. Aku tak tahu kenapa, dalam kalangan kengkawan
aku lah yg diorng akan cepat tahu apa yg aku suka makan dan tak suka.. Hahaha..
Sampai diorng bleh cakap, " Pegi la cepat beli roti yg ko suka sangat tuhh." Haha..



Roti yang paling susah nak jumpa, iaitu roti Gardenia Butterscotch. Hahaha..
Kelebihan roti ni, tak payah celup lam air, ataupun beli jam.. senang..
hanya buka mulut dan ngap untuk makan.. hehehe... kalau wat balik umah
a.k.a kt kampong mesti Ma cakap, "RM4.00?? mahal laaa dh la pendek... 
baek beli roti kt kedai kita.. huhuhu.. RM1.20 je.. " Tup3x.. Ma yg habiskan..
Bestkan... hehehe..

Tapi aku kena bersyukur jugak sebab adik aku tak suka makan roti ni..
Dia tak suka rasa butterscotch kot...Hahaha.. dia suka mkn roti yg
cicah air je.. aku suka makan dua-dua..Hahahah... Selamat yg
bahagian dia.. heheheh...

Kalau cakap pasal makanan, teringat plak kat sate ikan.
Kalau kt kampung, ada org jual ngn motor. kat motor tu
lengkap sekali ngn pembakar lagi kt situ.. Bakar terus sate
 ikan tu kat situ.. best sbb bleh mkn panas2.. hahah... 
Kak Ngah suka sgt laa makan benda ni...
Huhuhu...dia pun reti buat.. huuhu.. \m/

p/s: Masa kecik2 Ma selalu tak bagi makan sate tu then
ma bagitau kitaorng sate tu diorng wat ngn daging biawak
 yg diorng langgar mati tepi jalan...

*disebabkan terlalu percaya, kami pun tak beli laa..
besar2 baru tau yg ma just ckp sbb tak bgi kitong
ni beli benda2 yg pelik2 dan membazir... huhuhu..



13 comments:

  1. sangat sedap roti tu.
    tp asik aku nk bali je abeh stok, abeh stok je aku nak beli.cet!

    ReplyDelete
  2. iqbalsyarie:: best kan...xpayah bubuh jam daa...huhu

    ReplyDelete
  3. iniAKU: betul2..yg aku beli ni pun dah last2...mujuq sempat ambik.. hehe

    ReplyDelete
  4. wa...sgt suke roti tu...
    Kat kuching ni xde roti gardenia...Huhu...

    ReplyDelete
  5. a'aaa pernah gak dengar yg kt borneo xde roti!! nape ek???

    ReplyDelete
  6. best kannn...ditmbh pula dengar rasa lapar.. huhuhu

    ReplyDelete
  7. Ntah...x sampai kat sini la kot...Huhu...

    ReplyDelete
  8. sungguh bijak care mama kowg saiko kowg..
    hehe
    i like~~

    ReplyDelete
  9. tawu xpe....memang bijak mempengaruhi fikiran anak2..huhu..

    ReplyDelete
  10. kamu dpt award...sila ambik di blog sy...

    ReplyDelete
  11. dapat award??? waaaa... bestnyer... ni sayang lebih ni....

    ReplyDelete