Sunday, 29 August 2010

Raya Tahun Ini

Semalam saya bersama rakan rakan ( Zulkhair, Iskandar, Anuar dan Amier) pergi Jalan TAR. Tujuannya: untuk shopping raya. Shopping ala kadar je ( menanges kalau orang yg ikut aku tu baca) hahaha... 

Pukul 7:30a.m Nuar dah kejutkan kitorng semua. dan semestinya kitaorang masih lagi tidur pada ketika ini. Hahaha.. Weh...tak sahur lagi..dah la nak gi jalan jaoh.. Hurmmm... Pkol 8.00am bersiap2 ke stesen bus depan KMR. Dalam kul 8.45a.m tak jadi nak naek bus RapidKL sebab takut sesak kt Komuter Serdang. So, dengan pengalaman dan idea yg saya ada ini, saya mengajak diorng naek MetroBus. Pakcik India yg bawak. Huhuh..

Kami akan naik bus ni smpai ke Pudu, then ambik LRT ke Sogo a.k.a Bandaraya. Huhuhu.. Sudah smpai Jalan TAR. Sangat ramai manusia di sini. Ada yang puasa dan ada yg tidak puasa. Semalam masa duk pilih2 baju Melayu kt Zul, kami tengok semua stu kedai yg jual pakaian tu tak puasa.. Minum air tin!!! Apekah semua ini??? Tergamam!!! Minum sorok2 tapi aku nampak.. Allah lagi nampak.!!! Macamana lah nak berkat berniaga.. Tak paham btol laaa...

Sebenarnya aku nak cari baju yang macam Rita pilihkan untuk Aidil macam dalam cover majalah Keluarga. Tapi tak jumpa warna yang sama. Sedih.. Saya mahu jugak baju itu.. Terpaksa cancel kan.. Tup2 terpaksalah beli baju raya pattern lain... Tak tau la fesyen apa. Huhuhu.. Butang cheongsam. Hehehhe... menawan bukan.. Warna hijau cair + pucat lesu.. Sekali ngan Sampin dan songkok.. Total kos??? Ermmm rahsia kerajaan. Hahha... 

Semalam sememangnya sesi tergoda dan menggoda. Tergoda dengan baju-baju melayu yg sangat cantik. tapi agak mahal. Tergoda jugak dengan air sejuk yg dijual di tepi-tepi jalan, dah la time tu panas giler, tekak kering yg amat, tak sahur plak tu, letih, sakit kaki.. hahaha..tapi i takkan tergoda..hahaha... small matter je tu..
Sesi menggoda amat banyak. Aku terpaksa menggoda kakak-kakak yg menjual telekung dan baju melayu itu.. Bukan menggoda dengan menyingkap seluar dan tunjuk betis, tapi menggoda dengan kata-kata puitis dan romantis... Hahahaha... Dan akhirnya kain telekung yang berharga RM120.00 saya dapat harga yg kita berpatutanlah dengan sulaman dan jenis kain tu.. heheheh...kain telekung tu kiriman Kak La

Untuk baju melayu plak harga asal memang mahal lengkap dengan sampin, dan saya dapat menggoda smpai harga yang sangat laa boleh dikatakan agak ok jika dibandingkan anda membeli kain itu dan menempahnya di butik. Hahaha... made by tailor ok!!! Huhuh... Lepas tu pergi cari plak songkok... Songkok tahun ni lagi malatop ok...

Tiba-tiba semasa membeli baju melayu itu, aku teringat plak kat adik aku. Dia dah beli lom baju raya ek??? dah la saiz dia susah nak cari.. Aku harap dia pun dah ada baju raya laa... Huhuhu... warna xsama pun xape. Family kami tak ade warna tema pun. Tak pernah amalkan sebab masing-masing sibuk dengan kerja masing-masing, so pilihan pun masing-masing...Tak tahu plak macamana di sebelah keluarga mertua diorang. Mungkin ada yg mengamalkan kot...hehehe..

saye rase baju saya lagi cantek dari baju yg Aidil pakai ni kot..

Macam orang giler duk cari baju macam ni!!! Ada sulam benang hitam kt kolar dan lengan.
Huh...dah jumpa tapi tak jumpa kaler plak...


Tapi yang ni pun not bad laaa... Rita tetap suka kot...

Tak perasan lak baju warna ni pun ada dalam majalah ni..
Dah jumpa warna ni rasanya... Tapi aku letak balik.. Huhu..
Menyesal!!!!!!!! Hurmm xpa laaa....

p/s:: Aku harap aku laa anak bujang teruna yg pling malatop kt kg aku nanti..haha..
tapi sori ya kanak2 ada adek2.. duit raya tarak boleh bgi lagi .hahaha






7 comments:

  1. salam...


    Wan , sronok nye shoping...
    Teringat masa dok pm dl...selalu shoping raya last minit...

    ReplyDelete
  2. Xsuka shopping last minut. baju raye banyak yg xde wrna yg kite nak.. huhuhu... then saiz byak tak de.. tapi semua murah2.. huh

    ReplyDelete
  3. aku pakai baju raya taun lepas je kot.. malas nak shopping

    ReplyDelete
  4. ye ke??? padahal ada org buatkan... hehehe

    ReplyDelete
  5. tema tahun ni biru...ayah & 2 boys...i ngan gegirl pakai je apa yg dah dibeli...tema kami ke lautttt...hehe

    i ada telekung raya jer..tu pun belum tentu blh solat raya...

    ReplyDelete
  6. lagi berkat...nnti jalan pakai telekung tu laaa.. femes u nanti...

    ReplyDelete
  7. baru perasan tema ke laut..duk fikir tema gigirl biru laut plak..huhu

    ReplyDelete