Monday, 2 August 2010

Nasib Seorang Budak Baek yang bersahabat dgn Pelajar Bac. Pen. Sains Pertanian

(Tajuk di atas telah diluluskan oleh Beliau (Budak B.P.S.Pertanian))

Alkisah...maka tersebutlah kesah seorang kanak-kanak (kanak-kanak ke???) yang mengambil Bacelor Pendidikan Sains Pertanian di UPM ini mempunyai seorang sahabat yang SANGAT BAEK HATI serta RINGAN TULANG

Biasalah kan, kebanyakan mahasiswa pada sebelah petang akan mengalami sedikit gangguan mental dan pada masa itu kami semua ditegah untuk study. Oleh itu, si Sahabat yang baek ini pun menuju lah ke bilik 018 Delima untuk menghabiskan makanan beliau spt Biskut, Maggi, Jajan dan sebagainya.

Namun sebaliknya berlaku. Budak baek itu telah dipaksa untuk mengikut Beliau ke ladang?? Ha??? ladang?? Ada strawberry yang lazat itu tak??? mau strawberry baru nak ikot... sungguh mengada-ngada bukan??? (rekaan dialog semata2 okes!!)

Aku Budak baek itu pun ikut lah dengan hati yang ikhlas lagi suchi..Hahaah... Beliau pun membawa si Budak baek itu ke ladang nya. Dengar khabar, tanamannya habis musnah dek kerana tidak diberi kasih sayang oleh beliau... Makan minum tnamannya tidak dijaga... Oleh itu, tanaman-tanaman itu membunuh diri mereka sendiri dan ingin memberikan Gred C kepada beliau bila dapat result nanti... Hahahaa... Dah laa.. dah tak larat membebell..tengok gambar pulak..hahaha...


Okes...ni ladang jagung beliau... Budak baek itu turut menanam taw..
Akhirnya selipar budak baek itu terlekat tanah dengan banyak!!! Tanh lembik..
Dah laa kena marah ngan beliau... Utk pengetahuan, jagung bukan ditanam di atas batas.
Ia ditanam di antara batas untuk menakung air supaya dia dpt byak air.. Tak perlu akarnya berjalan jauh....Hahaha...ini fakta... kata pelajar bac.pen.Sains Pertanian itu..



Ok..ini ladangnya ke dua.. itu adalah budak baek yang saya katakan tadi..
Tampan bukan.. (O_O).. wakakakaka...wekkk...
Ditempat ini telah bersemadi tanaman seperti sawi, bayam dan kangkung..
**kat kampung aku tnam kangkung tepi longkang je... 
**Kalau kat umah Kak La lagi dasyat, tepi tingkap dalam gelas..
sangatlaa organikss...hahahaa...

seterusnya...



Dapat lihat tak yang berwarna coklat itu?? di bawah itu...
bukan sampah ok!!! bukan jugak akar kayu atau jamu.. itu adalah
.......apa ek???( lupa...) tapi fungsinya adalah untuk menghalang dari tumbuhnya
rumpai atau pokok2 kecik yg selalu menggedik di tanaman kita walaupun kita tidak
menanam mereka semua...huhuhu...



sekali lagi gambar budak baek bersama Budak Bac. Pen. sains Pertanian itu..
**Nak jugak dia menyelit di situ bersama helmetnya yg......



Beliau sedang tekun menyiram pokok walaupun pada saat itu hujan renyai2...
sebenarnya beliau lepas mentransplant tanamannya kerana tnaman sblm ini
semua mati..hahaah...  yang serkup2 itu bukan kelambu kanak2 atau tudung saji ok!!
itu adalah jaring untuk menghalang cahaya masuk dgn melampau..huhu...


setelah penat bekerja, budak baek itu bersiar2..lalu menjumpai pokok ulam kacan botol..
Rupanya ada kacang botol di UPM..okes..ambik senyap2...huhuhu... jgn bagitaw..nnti kantoi... **guna payung coz hujan!!!, sorry amey, guna pyung ko tp xbgitaw..



Empat jew Budak baek itu ambik..tak ambik banyak..
4 ini adalah yang terbaek...huhuhu...
esok ambik lagi...ambik cili lak...huhu... shhhh...


Kenderaan kami untuk kesana...
Hak bersama: Zul & Que.. Hahahaah...



Ambik gambar semasa matahari terbenam~ tata~

p/s: kata budak bac pen. sns. pertanian itu:: papa balik dulu ya anak2..
Semoga dengan kasih sayang yang papa bagi, anak2 hidup subur
dan sihat2 hendaknya. besok papa datang lagi.. bye..

Kata budak baek:: erkk!!! perlu ke begitu??






2 comments:

  1. zul ni memang pemberi kasih sayang..kalau tak dapat orang, tumbuh-tumbuhan pun jadilah! huhu

    ReplyDelete