Friday, 16 July 2010

Minah yang banyak SONGEH!

Pertama kali dalam hidup aku jumpa ngan seorang pompuan yg banyak songeh
dan songehnya yang mengarut dan tak membantu lagi menonjolkan kegedikan dia!

Blaaa arr...kisahnya bermula ketika aku diminta untuk membuat poster bgi
MALAM TUNAS BUDAYA kat UPM bagi wakil Kolej Enam + Kolej Canselor.
Seriously aku memang busy ngn keje lain. Poster ni aku design last minit je...

Oleh kerana terlalu banyak orang yg bagi idea dan pendapat yg bercanggah,
 aku pun jadi pening dan ini hasilnya! sangat tidak menarik dan ntah hapa2!!!


tpi still cantik ok!

So, aku pun bercadang untuk membuat design lain. maka tercetuslah!

bagaimana???

Aku tak kesah org nak komen! tapi jangan cakap kosong je. jangan over sangat.
Si minah tu very the mulut longkang suruh tukar tulisan SARI, tulisan 
malam tunas budaya ngn tulisan penyuluh sinar cahaya.
lepas tu nak nak ada bunga2 kt tepi bulat2 tu.. dia cakap 
xde kaitan ngn cahaya pelita kt dalam tu!!!!
dia nak something yg cahaya gemerlapan!! byak cantek!!!
helloooo tu seni ok!! memang laa takde kaitan sebab
yang bunga tu frame kpd bulatan tu...
pelita tu duk kat dalap frame... bengap laaaa!!!

Oleh kerana keprihatinan aku, aku pun trus panggil dia mengadap aku.
wehhhh...depan aku cakap tergagap2..dia bawak geng siott... geng dia
budak multimedia... aku terus bertindak!

aku: nak tukar apa lagi??? boleh ckp sekarang tak!. 
sori la saya bukan budak multimedia. saya budak math! 
kalau awak pandai design, nah ambik laptop ni!

aku terus ambik laptop hulur kt geng
dia yg laki multimedia tu..
dia pun cakap xpe laa buat je laa....
(laaa..tak nak pulak...kata bdk multimedia..
sekeh kpla kang!!!!
then aku pun ubah laaaaaaa...)
dalam hati...


Hambik ko!! xnak bunga sangat kann....

Pastu kena komen lagi!!!!! memang satu K6 kutuk ko laaaa wei!!!
OOOiii minah gembirauk... padan muka...
Last skali aku wat ni...nekad lepas tu dah xmau 
ambik tau..lantak ko laaa...nak cantik wat sendiri...
Bengong punye orang.. Aku tak kisah dia nak komen.
tapi biarlah komen sekali gus dan yg munasabah..
Kalau xtau etika design, sila tutup mulut!!!!

Sekian Terima Kasih!!

p/s: bukan budak kolej aku!!


4 comments:

  1. aiyooo...baru jumpa sorang... yg len ok jee..

    ReplyDelete
  2. eee..leyh xnk ckp..design yg ader bunge tuh lg lawa la dr chy gemerlapan uh..idea c 'brilliant'..
    aishh!!

    ReplyDelete
  3. tu la pasal..memang yg idea first dh terbaek! saje je dia xpuas hati ngn aku!! thanks

    ReplyDelete