Monday, 8 March 2010

Sayakan Baik~


Hari ni sangat tertekan! Bila tengok orang yang buat kerja sambil lewa je. Tak serius! Kita bagi kepercayaan kat dia tapi dibalas dengan benda yang menyakitkan! Walaupun sikit, tapi sangat la terasa kat dalam. Aku hanya mampu bersabar. dah tegur banyak kali. Tapi seribu alasan. Tak tahu nak buat apa. Kerja yang aku bagi pun sangat la sikit. Berbanding ngan kerja yang aku buat. Bagai langit ngan bumi. Tapi dia still tak dapat nak buat dengan baik. So, apa kes.?? Pening3x.. Balik-balik aku je lah yang kena buat semua nih.. Kena check satu-satu benda alah ni.. Menyesal!!! Balik-balik dengan lab report dia tuh! Habis tu kitorang punye lab report macamana?? (actually saya tak ada lab report pun, tapi kena wat journal). sabar Que!~

BERTUKAR!!!

Lupakan semua... Saling memaafi dan memahami. Think positive!. Benda ni je yang aku dapat fikirkan sekarang buat masa sekarang!! Dah dah dah!!! cakap benda lain plak~

Nak habaq ni. Tadi gi bilik abang Zul (Mr. President) kat top floor. Pastu masa nak balik ke bilik saya, terserempak laa dengan beberapa kengkawan saya memasak~ sangat lucu. Mula2 tengok Si Lokman masak. Aku tanya dia masak apa?? Dia cakap masak cucur! Aku pun terus sound, korang duk masak-masak bagai ni, korang tahu ke nak masak macamana?? ke main hentam je? Dia cakap dia tahu~ (bleh pecaye ke???). (p/s: aceli saya tanya diaorang tu sebenarnya saya musykil, coz saya tak tahu macamana nak buat. Saya reti goreng2, ngn masak megi ja~ Kalau benda yang beramuan ni kena ada guide.)

Pastu jumpa si Najib lak. Beliau sedang memasukkan kepala ke dalam peti ais. tanda mencari sesuatu. "Ehem!!" aku berdehem dengan kuat sekali (agak2 satu blok dengar, hahaha).. Najib pun terus menyorok ke dalam peti ais di tempat yang pembeku itu. Hahaah.. sangat pembohong!! tipu jaa. Aceli dia sedang mengeluarkan bahan2 untuk masak. Tadi saya tengok dia keluarkan cendawan, ayam, kubis, dan lain2. dia bagitau nak masak mee bandung~ tapi dia tak cakap pun nak ajak saya makan! saya pun terus blaa~ " dalam hati: mintak2 laa mee bandung dia tak sedap, hangit, hahaha~ sungguh penjahat~" olok2 ja, mana ada pikir macam tu. Sayakan baik~ hahaha.


2 comments:

  1. mintak maaf, anda telah ditag..sila ke blog Cik Nad ok..=P

    ReplyDelete
  2. ya baiklah~ menuju ke sana~~

    ReplyDelete