Wednesday, 6 January 2010

Ku Syukuri
















**sekadar gambar hiasan (^_^)


Syukurlah kpd yg Maha Esa...

sesungguhnya
pada detik ini,
pada ketika ini,
aku masih lagi diberi peluang
untuk menghirup udara nyaman,
untuk menghela nafas panjang,
untuk menikmati sisa kehidupan
yang penghujungnya pasti akan menjelang.

Bersyukurlah...

Aku masih mempunyai mata untuk melihat,
aku masih mempunyai telinga untuk mendengar,
aku masih mempunyai mulut untuk berbicara,
aku masih mempunyai hidung untuk bernafas,
aku masih mempunyai akal untuk berfikir.
aku masih mempunyai kaki untuk berjalan.

Namun...
tanpa disedari...
diri ini tak berhenti meminta,
diri ini tak berhenti mengeluh,
diri ini tak berhenti mengingkari.

mata sering mengaburi pandangan,
telinga sering mendengar kelalaian,
mulut sering berkata dusta,
hidung sering mencium yang haram,
akal sering terpesong dari landasan,
kaki sering tersasar dari tujuan.

Bila semua ini harus dihentikan?
Adakah bila mata sudah buta?
Ataupun bila telinga sudahpun tuli?

Bersyukurlah selagi nafas kita dapat dihela,
selagi hayat masih ada....





No comments:

Post a Comment