Saturday, 9 January 2010

Dirempit sepetang





Zul: Que, ko ada kat mana?
Que: Aku kat Fakulti Pengajian Pndidikan ni...
Zul: Laa..xhabis2 lagi ke??
Que: Lom lagi..kenapa??
Zul: Nak ajak ko gi Pusat sukan...
nak cari upih..
Que: Nak buat apa??
Zul: Kak Sha nak.. dia nak
wat utk sukaneka esok..
Que: Nak gi gak!
Zul: Boleh ke?
Que: Boleh je..dtg ambik aku!
Zul: Ok..aku otway ni..

then zul dtg ambik aku yg berbaju melayu biru nih. koz
baru balik dari masejid dan terus gi fakulti coz ada bnda
nak disettlekan..then zul sampai..bila smpai kat guard kena sekat
ngan bhgian keselamatan...diorng wat road block kot kt upm..
tunjuk kad mtrix then blaa...Kak Sha xbawak kad mtrx...
dia diberi warning...mujuq xkena saman..hehehe..

balik bilik jap.tukaq baju kpd stail rock..haha..
then gi pusat sukan..cari upih...upih xada...
pelepah pom jadi laaa...masuk lam hutan upm!
cam kampong saya lak...winduuu...
apa lagi snap sana snap sini!!!!
ambik gambar saye byak2.. kak sha,
zul ngn kak aien cari pelepah...hehehe...

then sesi berfotogedik..

Kak Aien, Kak Sha, ngn Zul

Kak Aien, Kak Sha, Saya..



xhabis lagi..lepas tu merempit pulak ke Putrajaya
kak sha nak gi beli hadiah untuk K6 in Heart..
merempit ke sana lak...dah laa lepas masuk hutan
cari pelepah nyok tu,,,pastu trus gi putrajaya..
memalukan je.. helmet yang aku pakai lak
nak tercabut yg die nye kat depan tuh...dari upm
ke putrajaya aku kena pegang benda alah tu kt kpala.

sampai je kat putrajaya, zul plak nak makan..
cari kedai yg dekat2..masuk pastu mkn nasi..
bila nak byar...mak aiii...mahal giler kedai mamak nih..
konfem xnak dtg dah..kdai xexclusif pon..xsedap gak!!
tapi mahal giler...

lepas makan tuggu kak Sha ngn kak Aien shopping...
then balik...smpai je Nak masuk upm..hujan lebat!!!
basah kuyup kitorng!!! tapi best!! hahaah...

Kesimpulan yg saya ngn zul wat:-

1) Kak Sha memang wanita yg bekerjaya.
koz lepas balik kebun trus gi shpping.haha...

2)Kak Sha memang seorang minah rempit muslimah.
laju giler nek motor...kami tertinggal kat belakng!!

3)First time gi putrajaya nek moto.
biasanya nek moto gi kebun jaa...

4)Nasi ngn lauk xsedap pun..tapi mahal
lepas ni dah xnak gi kedai mamak!!!

5)Nak pi mana2 sila bawak kad matrik.hahha...
kalau xbawak kena tahan macam kak sha...

6)Tenkiu kt kak Sha ngn Kak Aien koz hepi2 ngn kitorg..
Kak Aien duk atas moto xhabis2 gelakkan aku.hahah,..




2 comments:

  1. minah rempit muslimah?

    nanti pakai tudung boleh pacak pacak dok?

    kedai mamak milo ais pun bulih cecah 2ringgit brader.

    ReplyDelete
  2. muslimah bebb... hahaha... rugi xtgk dia wat willy...kalah rempit.... huhu

    ReplyDelete