Wednesday, 16 December 2009

Imbasan...

Sebenarnya saya nak update blog ni sangat2...
tapi bila dah ada peluang tak tahu nak hapdet ape..
lantas saya pun memasang lagu nih...

Two Is Better Than One
by Boys Like Girls feat Taylor Swift

The sejurus lepas itu saya teringat kenangan2
masa semester satu berada di K6, UPM..

***

Kadang-kadang hobi saya nih suka tanya orang..
dan kadang-kadang jugak ada orang tak suka
saya suka tanya, sila tanya kpd Cik Palini.haha..
So, nak dijadikan cerita kat sini, saya selalu la
tanya kengkawan karib saya kat kolej tuh...

Soalan: Wahai kawan2 sekalian, masa korang
tengok aku time sem 1, korang rasa aku ni
orang yang macamana?

Zulkhair: Sombong! lalu depan bilik pun xtegur.

Iskandar: Aku takut nak cakap ngn ko sebab ko
dulu macam tak suka kat aku...dan ko slalu sorng2..

Amier: (xcakap pape kot)

Penjelasan:
1- Hahahaha... memang aku satu aras ngn
Zul. Bilik kitorang dekat jew..kentut Zul pun bleh dengar
kat bilik aku. Ntah la, aku pun tak tahu knp aku xtegur
diorang. haha, pernah singgah kt bilik gerakan,
tapi sangat laa jarang2.. masa singgah kat bilik tu,
aku cam biasa laa...dgr orang cakap ngn tgk orang
main card...tgok je coz tak reti main..hehehe...
kdg2 masuk bilik tu slalu dgr Zul membebel cam
mak nenek yg kat kampong tuh... bising jew dak nih..

2- So kesimpulannya, aku bukan sombong; kadang-kadang
tersangatlah pemalu dan susah nak bercakap.. kena
orang lain mulakan dulu n bersesuaian ngn topik yg
hendak dibualkan... Aku ni bukanlaa org yg terlalu peramah,
tapi aku suka org yg ramah sebab diorng byk idea nak
cakap, then sbb tu nnti kalau duk ngn diorng aku bleh
bercakap sebab nanti mesti dia slalu tanya aku...haha..

3- Aceli reaksi aku pada semua org same je...tak terlalu ramah,
sebab tu aku dianggap cam tak berapa nak layan org tuh..
macam yg iskandar terkena ngn aku dulu.. Kalau korang
perasan, masa korang call aku ngn hp, aceli aku slalu
xde idea nak cakap pew..so aku lebih prefer sms.. kalau call,
cakap kejap je, terus nak ckp Assalamualaikum... hehe..
**tapi skrg dah improve sket..

4- Memang dulu aku rasa sorang2... orang cakap masih
dalam keadaan menyesuaikan diri... kdng2 join korang, kdg2
terus hilang lepas kelas. Aku tak suka jadi pengikut. sebab
masa tu dalam satu geng tuh aku ni cam org tak nampak..
baru hari tu aku tahu yang ada orang cakap pasal aku,
"Que mana?...td duk ikut belakang tiba2 lesap...." hehehe..
rupa2nya korang tahu aku ada...bayangkan, sangatlaa
terasa diri ini kerdil walaupun hakikatnya besau....
hehehe...

5- Masa akhir sem 2, aku baru tahu rupa2nya aku
ada kawan..kawan yang sangat baek...baru aku
tahu erti FRIENDSHIP. Kalau makan kena semua
cukup, pegi mana2 semua sama2... nak gi mana2
ada org ajak kita... aku pernah mengharapkan
benda ni masa sekolah dulu2... tapi
agak jarang dapat coz xde geng... kalau dpt pun
yang melibatkan 1 kelas...

***
"PERSAHABATAN"
Sungguh besar makna perkataan ini.
Semua orang tahu maksud perkataan ini,
tapi tak semua orang tahu menilai apa
yang tersirat di sebaliknya...
Hanya keikhlasan dapat menghubungkan
kita dengan nilai itu..

SAHABAT,
Ingatlah bahawa,
aku selalu memikirkan anda semua,
sunyi di sini tak bermakna aku melupakan
korang semua buat seketika,
tapi hakikatnya aku sentiasa mengingati
kenangan2 kita.

Sebenarnya, jika engkau sdg bersedih,
ketahuilah, kami sedang berbicara tentang anda,
kami sedang mencari penyelesaian kpd
kedukaan dirimu.
Kami ingin berkongsi kesedihan bersamamu..
kalau ada masalah yg ingin dikongsi,
aku sudi mendengarnya...aku sudi member idea..
***bak kata Bee, Que, nanti saya sedih saya
jumpa awak ek!!!

Aku tak kisah kalau jadi shbt masa sedih,
at least kalau korang sedih, korang ingt aku,
Aku memang suka dgr masalah org...
bleh bagi idea laa sket2... bagi semangat..
dah aku tak kisah masa korang hepi,
korang xsebut pun nama aku, coz
masa tu aku tahu, semangat yg aku
bagi ada bersama korang!!!!


### ###
(Y_Y) (0_o)
### ###


2 comments:

  1. BERGENANG AIR MATA BILA BACA.... thanks que..sama2 kite semua teruskan perjuangan!!

    ReplyDelete