Monday, 21 December 2009

Fokus!! Skrip!!


Actually, I'm in the middle of writing a drama script..
Title?? haha..don't know yet...maybe its a love drama..
dah janji ngn Kak Sha..nama heroin adalah Shahada..
hehe...nama hero lak aceli nak letak org tuh..tuttt...
tapi dia xbagi..haha..so, nama heronye just bagi nama
up to date sket, Haiqal..bleh??? hehe..

Baru wat permulaan cerita..nak perkenalkan watak2..
so, sekarang dalam kepala ada dua watak je...
dalam syarat dia nak 5 watak for the drama
panggung..sketsa je bleh dua atau 3 watak...
i'm aiming for the RM3,000.00...
insyaAllah...dgn imaginasi yang tinggi..
inspirasi dari lirik2 lagu, video clip yg ada lam
laptop nih, dan jugak drama2 korea... hehe..
cheeee wahh...susah taw...

sebelum ni dah pernah wat satu cerpen...
cerpen tu ada lagi..tapi lam hard copy jew...
bila baca balik cam lawak jew...
jalan cerita dah ok!! cuma text tuu...
dialog ada gak cam kaku..pastu
environment time tuh...suasana masa
tuh saya wat kat campus tapi saya
sendiri tak rasa campus life lagi,
so cam lintang pukang gak laa...
tapi kira cam dah mantap laa
coz time tuh form four wat cerpen
cintan cintun untuk majalah sokolah
edisi pertama lak tu...tapi direject
coz cerpen terlalu panjang...sangt laa sadis..
haiyyaaaa....

Kalau korang nak tahu, karang skrip ni
bukannya senang taw!!!! Nak kena ada
konsentrasi yg tinggi..kalau saye
nyer tips just kena dengar music yg
best...or lagu2 yang slow bagi mendapatkn
skrip2 yg betul2 dpat rasa... sekarang ni
saya tengah dengar lagu yg best tuk
dapat ilham.. lagu dari Dewa 19..
"Cintakan membawamu Kembali"
saya kena dengar smbil baca lirik
ngn tengok skali ngn video..
baru dapat inspirasi...
ok lah..nak sambung wat skrip!!
nnti dah blank saye jot lagi kat sini....
BuBYee!!!!!

No comments:

Post a Comment