Thursday, 12 November 2009

Masa saya kecik2..

ini adalah kisah saya taw...
tapi dah banyak lupa...
serius...saya dah byak tak ingat
kenangan saya masa kecik2...
antara memori yang masih
terpahat di fikiran adalah seperti berikut:-

1) masa kecik2 dulukan...masa tu saya main kat luar rumah.
rasenye masa tu kat depan pintu rumah...saya bermain batu
hapa ntah...tapi batu tu memang bulat n cantik...sejurus slpas itu
tak tahu kenape...saya memasukkan batu itu ke dalam lobang
idung...memang btol2 xtahu nape saya masukkan dlm hidung..
mungkinkah saya xnak budak2 lain tahu sya ada btu yg cantek..
ataupun mungkin jugak saya nak test kedalaman dan keluasan
lubang hidung saya...huhuhu...

tiba2...batu itu tertinggal di dalam lubang hidung...memang SAH!!!!.
SAHlah bahawa lubang idung saya dalam...huhu..ade ke lbng idung cetek??
lepas tu gi jumpa doc kt klinik...xtaw doc ckp pew...tp yg saya taw
cam doc tu wat bodo je...huh...then ptg tu saya nak mandi...
sedang mandi..saya bermain2 lah dalam bilik air...bermain air la segala mende..
pastu saya gosok idung saya ngn sabun...pastu idung saya berair...
nak buang hengus...tapi terbuang batu...yahooo...batu dah keluar...
saya pon tunjuk kat mak saya..tamatlah riwayat sebutir batu di dalam hidung..

2) pada zaman saya berumur berapa ntah...masa tu dah sekolah...
saya bersama 2 org rakan saya sedang bermain teksi2... bukan
teksi btol2 pon...teksi kami masa itu adalah basikal... duit pula daun kayu..
hahaha...lucu taw....saya jadi penompang...xnak jadi pemandu teksi...
letih...kena kayuh...masa tengah tunggu kat lorong...satu teksi pon datang...
saya menahan teksi itu dgn bersungguh2x....lalu teksi itu pon berhenti..
dia tanya saya nak gi mana???saya bagitau dia nak pi kosovo...
masa tu kan tgh hangt pasal isu perang kosovo kan...
lalu pemandu itu pon mengayuh beskal kat satu lorong kecik..
tiba2...lembu3x yang sedang meragut rumput dgn lazatnya
melihat kami bermain dengan jelesnya...lalu si anak lembu itu
mengejar kami dgn rakusnya......sioootttt arr anak lembu tu...
very the emo...saya dan kawan saya iaitu pemandu itu pun mengayuh
dgn lajunya..takut seyhhh...laju giler...tiba2...blopp...anak lembu itu
lalu jatuh ke dalam parit...!!! pada muka si lembu itu...
tak taw laa apa naseb dia lepas tu...yang penting kami selamat
n destinasi ke kosovo tu ntah ke mana...kami sesat ke rumah...huhu..

3) masa kat sekolah rendah dulu saya ni femes taw...huhuh...
masa saya darjah satu..saya masuk pertandingan bercerita..
dah lupa citer pasal per...yang saya ingt citer tu macam
citer ala2 kampong...hooho..tapi yang penting saya nak ckp..
orang yang mengajar saya bercerita adalah kakak saya...
KAK NGAH...masa tu beliau darjah enam...masa rehat dia dtg
ke kelas untuk ajar saya bercerita...dgn gaya yang mantap...
huhuh...pada hari pertandingan...saya punya laa bersemangt
bercerita...teba2...ada seekor lebah yg kunun2nya ingin menjadi
prop saya telah mengacau saya untuk bercerita...namun
mood saya untuk bercerita tetap stabil...sampai laa ke akhir cerita..
da akhirnya...saya dapat tempat pertama...huhuhu...c da leg r...

3 comments:

  1. wahahaha.....
    pecah perot aku gelak..
    aku tengah imagine mcm mana muka hg time nak sorok kan batu dlm idong..
    ganjil sungguh..
    hahahah

    ReplyDelete
  2. hang ni...mesti laa muka aku masa tu very da menyorok2...smbil nerkata di dalam hati...mesti diorg xleh jmpa batu nih...

    ReplyDelete