Friday, 9 October 2009

Dilema Problema

Salam...ada byak point aku nak cerita kali ni..
semenjak 2menjak ni, dah byak benda yang belaku..
yang lucu, yang panas hati, yang geram....
sampai tergugat laa emosi nih... tu yang tajuk entri
kali ni lebih terserlah..hohoho...
berikut adalah antara peristiwa2 yg berlaku:-

1- ni perkara lucu...(sila gelak walaupun saya belum bercerita)..
tadi masa gi masjid untuk solat jumaat, aku slalu terjumpa
seorang yg sungguh pelik..hhahaah...aku, zul dan is
gelarkan dia DIVA K*R..apa yg lawaknyer????
yang lawak nyer, bila terserempak ngn dia,
aku selalu mempersoalkan di mana kah
baju melayu dia sebab aku selalu melihat dia
ke masjid berjalan kaki dengn memakai
seluar melayu (seluar kepd bju melayu) dan
dipadankan dengan baju tshirt smbil memegang
beg kecil (tas yg berjenama apa ntah..LV kot..)..
begitu lah rutin dia setiap kali pergi solat jumaat.

lalu, aku membuat andaian terhadap dirinya:-
1) mungkin semasa dia nak balik kolej,
semasa dia bersiap2 melipat baju, dia
terambil baju kurung emak/kakak dia
dek kerana baju raya kan semua warna
sama dan sedondon...tersilap ambik baju
emak dia..sebab tu dia xpakai baju melayu..

2) mungkin jua baju melayu dia tidak sesuai
untuk digayakan dengan tas tangan 'LV'
itu..so lebih baik dia pakai baju tshir yg
sama warna ngn beg dia tu..huhuhuh..

k..tamat bagi ruangan mengumpat...

2- aku bengang giler sebab sorang kawan aku ni
yang kureng ajar kata aku ni biadap..dah laa
dpan2 orang ramai lak...dia ckp aku ni
suka cakap benda yg mengarut...weii..
apa kes??aku memang tak puas hati...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..
geram giler wei....kerek btol r...
pastu petang masa nk gi tutor aku
terserempak ngn dia..then dia sound aku..
ko ni selekeh laa... memang xsayang mulut
btol la...blaja je tinggi..xreti nak jga hati org..
pastu aku sound dia balik, aku cakap:
"aku rasa apa yg aku pakai ni sama je
yang ko pakai sekarang ni..."
so kenapa dia perlu bersemangat sound
aku padahal dia pun wat benda yg sama..
perlu ke ada org mcm ni...


kesalahan org lain NAMPAK..
yang kat diri kita tu xnak mengaku..
SABAR JE LAA NGN ORG MACAM NI..


lom habis lagi...
tapi yang len aku citer lain kali...


4 comments:

  1. klu ngutok org laju eh...haish...

    ReplyDelete
  2. haha.. setiap minggu boleh tgk fesyen terbaru pergi solat jumaat.. hehe

    p/s: kepada yg mengata que tu, awk ingat awk sape nk ckp kwn sy... huhu

    ReplyDelete
  3. harus laa is awak jumpa dia hari2..

    ReplyDelete
  4. sharil: ko kena tgk gak fesyen dia ni...lawak seii...

    ReplyDelete