Sunday, 25 October 2009

API....api...

ajk firedrill yg terlibat...

Blok manakah yang terbakar???
huhuh...firedrill je...memang siot malam tu..
dak2 mtm pun baru tau mlm tu je...
masa tu dah laa aku cam nak demam..
tapi aku tetap kuatkan semangat menempuh firedrill
bersama2 rakan2 lain...seronok gak...

bila jam dah tepat kul 2.30pg...
aku: bila nak mati elektrik ni...lambat nye...
aku duk atas katil menunggu saat elektrik terputus..
kunci dah tersedia di tangan...takut2 xjmpa kunci lak kan..
pappp !!!!!!..... gelap gulita...
aaaaaaa.....firedrill dah bermula....
aku pun bergegas2 keluar dari bilik menuju ke checkpoint aku..
yang lucunya...masa nak kuar aku xjumpa selipar aku..
aku ada byak selipar..tkut tersalah pakai selipar lain2..
pastu tak jumpa tombol pintu gak..
kuar bilik xkunci pintu pun...
biar laa...nnti iqbal nak masuk gak...

sampai ke blok salak...aku jerit...
API...API....CEPAT KE MSN...KELUAR CEPAT..
rmai dak2 yang keluar...ada yang tak jumpa mana
tangga pun ada...yang melenggang pun ada.
tapi aku terus melaung....
yati: yo laaa tau laa...tunggu gak dulu..
lucu betul laa mok su tuh,,...
sampai je kat check point ramai dak2 berkumpul.

ada yang bertuala(tudung)...
ada yang bawak laptop(charger pun bawak)...
ada yang tepon boyfren..
ada yg membebel2...
ada yang hyper hepi..
ada yang mengantuks...
ada yang kuar air liuq basi...(zul)
semua ada...

aku tiduq kul 4.40 pgi...
bangun lak kul 7.00...
ada seminar keusahawanan kat dewan banquet.
giler r...mengantuk giler....tidur je memanjang...
adila lak duk melukis je memanjang...
semey duk tidur memanjang,...
aku tidur n melukis...
sepatah haram pun xdengar ceramah...
tidur ku terganggu oleh adila,mimi ngn faidzan..
ada ke patut diorang sumbat hdung aku ngn bulu hapa ntah
kat pencil box dia tu...terkezut aku...huhuh...
pastu kacau semey tido...
pastu main nyanyi2 kat belakang...
yang paling best masa adila nyanyi lagu
sesuci lebaran....huhuh...vocal mantap seyhhh..
sampai semey tebangun dgr kitong gelak...
hahahaah...

pastu balik kolej...
apa yg aku dapat pi sana????
(sign kedatangan, dapat makan n minum free,
tgk Cik N dgn lebih dekat...) huhuhu..

7 comments:

  1. Ahahaha akhirnye jadi gak firedrill korang~ congratz~ lawak seh =p

    ReplyDelete
  2. hahaah...korang dah wat lom??

    ReplyDelete
  3. hahaha...
    ngeng..
    gealk2 aku bc post hg..
    aku x leh trima..
    hahaha..
    sdap kan aku nyanyi lagu sesuci lebaran tuh..
    hahha..
    lupa lirik ok..
    haha..
    ngeng..
    mkn freee..........

    ReplyDelete
  4. ala.. que, tak best r u dah ready sebelum lampu terpadam! hahaha

    p/s: cun x cik N ?? he

    ReplyDelete
  5. bla plak la air liur aku kuar..
    dah la time tu glap glita..pndainya sahabat aku ni..huhuhu.
    fredrill yang wat aku xtenang nak tido..huhuhu
    blik pn xknci aritu..hhuhuhu
    i stuju dgn is xgmpak la dah tau ada firedrill..huhuhu..zul

    ReplyDelete
  6. hei...aku nampak laaa... ko saj xnak mengaku yg masa ko trun blai ilmu tu ko kuar air liuq basi...ko bwak laptop tu kan

    ReplyDelete