Wednesday, 9 September 2009

Ramadhan Episod 19

Apa??? Que kena boikot??

xbestkan tajuk entri kali ni...
tapi itu laa yang Que sedang rasa...
rasa di boikot...maybe perasaan que je kot..


tapi memang pada dasarnya
pipit hanya selayaknya dengan pipit..
enggang tetap bersama enggang...
walau serapat manapun pipit dengan enggang,
namun enggang tetap jua akan lebih
selesa dengan khalayak enggang..
pipit hanya tunggul di sisi enggang
tanpa bicara, bisu mengkaku..

tatkala pipit jua terasa terhina,
pipit tidak sepandai enggang,
pipit juga tidak sehebat enggang,
pipit nak jugak bersama enggang,
tapi pabila bersama enggang,
pipit merasakn pipit dipinggirkan,
tapi mungkin bukan niat enggang
untuk berbuat demikian,

mengapa enggang boleh menerima
merak, helang, merpati sebagai rakan?
tapi pipit di sini tak pernah dilayan..
kecewanya pipit..keseorangan..

mujurlah pipit masih ada
kakak tua, gembala kerbau, dan serindit,
mereka tetap bersama pipit..
maafkan pipit ...
pipit bahagia ada teman seperti
kakak tua, gembala kerbau, dan serindit..
pipit bersyukur..

walau bagaimanapun...

pipit tetap cekal menghadapi
hari2 bersama enggang,

tapi adakah pipit akan bahagia???
adakan sahabat2 pipit berduka dgn sikap pipit??

pipit pun tak tahu...

engkau sungguh hebat enggang..

walaupun pipit xsehebat enggang,
namun tak beerti pipit akan sentiasa kecundang..

4 comments:

  1. Q,,sabarla.ade mase kite berada diatas,ade mase kite berada dibawah..tp jgn sesekali meletakkan diri kita ni dalam situasi y sentiasa rase bersalah..bukan ko y salah..
    mereka y terlampau memilih..aku oasti tntg itu...
    sbb aku da temui satu jwpan y pasti lepas kite berdiskusi ari tu..
    Q.aku pom rase terseksa.aku keliru..
    semua org da berubah...

    ReplyDelete
  2. tenkiu as...kadang2 terlampau baik pun org xhargai gak... bila kita xde pun diorg pun xperasan...dah ini nasib aku...tapi aku still ada org yg sntiasa skong aku... tq sashabat..

    ReplyDelete
  3. walaupun pipit tu kecil, x punya byk kawan, sentiasa tersisih tapi bukan bererti pipit tidak pandai nak teruskan hidup walaupun tanpa kehadiran atau bantuan burung2 lain.. fahamilah..

    ReplyDelete
  4. east tu btol Q..even pipit kecil..pipit tak kesorgan...pipit ade panda,pipit ade burung kakak tua, burung gembala kerbau dan serindit..
    hargai org mghargai kita..
    jgan biarkan perasaan sensitif tu mguasai kita..
    kita ade hak utk berjaya jugak..percayalah..
    Q,belajar rajin3..
    ko leh buat..InsyaALLAH..
    ALLAH sentiasa bersama dengan org yang byk berdoa..
    itu y apih pnah pesan kat aku~

    ReplyDelete