Tuesday, 8 September 2009

Ramadhan Episod 15

Nak citer pasal perangai manusia ni...
especially bulan2 puasa ni..
so ramai laa student gi beli mknan kan...
untuk berbuka..kita msti wat pilihan nak mkn pew kan
pastu kalo kat fodcourt tu berape jew ada kedai...

nak dijadikan persoalan kat sini...
mula2 ramadhan dulu nasi putih 1bungkus = rm1 je
bleh mkn 2org lain...biasanyer aku kongsi ngn zul..
tapi sekarang bukan men lagi naek harga...
dah rm1.50 daa...teramat laa mencekik duit..
ingat kitorng ni hapa??? anak org kaya semua ke??
kalo kitorg xde korang xleh idup laaa...

so, bertimbang rasa laa sket...
jangan mudah nak bangga...
dah maju sket terus naik harga...
apa kejadah wat camtu...

************************

satu lagi fenomena yang sama masa
berbuka umah kakti...
fevret kuih kalo gi umah kak ti adalah tepung pelita..
ada bazar yg dekat ngn umah kak ti
ada org jual tepung pelita yang sdap giler...
memang sedap r..xleh nak describe cmne...
bayangkan minggu ke-2 puasa dah naik harga...
minggu pertama dah bleh beli rm3=8biji..
minggu ke-2 dah rm3.40=8biji...
very the mendadak taw...
taw laa sedap..ramai org beli...
tapi jgn mudah rasa selesa...
sebab rezeki ni kalau Allah nak tarik kejap je..
so jangn terlalu riak kalau ada kelebihan
walau sekelumit pun...


2 comments:

  1. ala que.. brape la sangat untung dorg naikkan setakat sebulan. pas bulan puasa dorg pokai blk. kah3

    ReplyDelete
  2. harus laa pokai sebab xberkat... huhuhu

    ReplyDelete