Wednesday, 30 September 2009

Outing Terakhir Saya kah???


adakah betul pernyataan di atas???
maybe betul & maybe tak tepat...

masa cuti raya hari tu aku ada msg ngn zulkaer..
pastu tetibe je tanya dia...


aku: zul, jom kite gi zoo negara !!

zul: aku boley je..is ngn amey mcmna??
aku: tak taw..aku lom tya lagi..
zul: aku ikut jew..lagipun dah boring kuar
tgk org
skali-skala nak tgk binatang jugak..
aku: betul2..asyik org ja tgk kita, binatang
pun nak tgk
jugak kita kan...huhuhu...

sampai je kolej kami rancang nak gi same2..
aku,zul,is ngn amey.. sblm smua org bizi...

cadang2 nak gi hari rabu...pastu amey ada test..
xjadi..hari selasa lak zul ada kelas ganti..
so tinggal la aku ngn is..xtaw nak pilih hari apa..


hitung,kali darab tambh campur tlak bhgi semua,
kami pun nak gi mines hari selasa...aku ok ja...

(aceli aku nak gi tkar dvd installer adobe illustrater yang aku beli masa
tgk jin notti..nak sediakan cd tu
untuk dak2 evolusix...giler r...
hrga 10 hengget
tapi xley install..nak beniaga tapi,,..apa daa..)


sampai je kat mines terus gi beli tiket G-force n
aku terus
serbu kedai cd tu..sound habis2...
dia cam xbagi tukar..
aku pun sound laa..

aku: apa ni???kat cover tulis boleh install CS4..

knp aku install tak ley pun... CS3 pun
xley gak...
tokey kedai: awak dah copy ke dalam komputer
awak??
aku: dah...dah try semua..tapi xleh gak..
lagipn
kenapa mesti copy..sepatutnya install melalui
cd pun boleh jugak kan..

tokey kedai tu pun terus surrender n bagi cd baru.

aku terus cakap " make sure boleh install
nanti
xley install lagi aku nak dtg tukar lagi..
habiskan duit aku jaa..."

wah...aku ni terus jadi cam penjenayah..
huhuhu
selepas selesai kes itu,
kami pun pergi laaa
berjalan2
sementara menunggu pkul 5.20..

gi tgk wayang...habis je tgk wayang,
kami trus
gi makan selepas bergaduh
ngn amoi pekerja kedai jam lak..

jam tu cantik..aku pun gi usha...
tanya harga!!


aku: ini jam berapa harga??? (very the bangla)

chinese girl: rm69..u angkat 40 sudah..

aku: 30 boleh...

chinese girl: haiiyya...40 sudah byak murah maaa..

aku: ek eleh...nta2 u beli jam ni rm5 je..

pastu jual kat kitorg mahal2..kalau kitorg xdtg..
xkan ada nye org nak beli...

chinese girl: ok2 nanti saya tya boss saya.
aku: so macamna??? rm20 boleh???

chinese girl: tadi 30 skrg makin kurang ka???
aku: aahhh..mesti kalau saya angkat rm20

pun u boleh byak untung untuk jugak maa...

chinese girl: xboleh2...

aku: kitorng ambik 2..kawan saya 1, then sy
ambik
yang ini punya..angkat 20..boleh??
amey: yang ni berapa??

chinese girl: rm50..stop..

aku: 30 xkan tak ley...dahla kami ambik 2..

ntah2 jam ni u beli 8ringgit jaa..

chinese girl: ye laaa boleh laa 30...

aku: xnak2..kami nak 27..xkire 27 gak...

kalau u xbagi 27..i xnak ambik jam ni gak..


setelah lama befikir di pun bagi...huhuhu
misi 3 berjaya!!!

pastu gi mkan...then is nak cari sandle untk
show hari raya dia... kami gi bata...
bangga ker????
huhhh...
aku ngn amey beli selipar jepun jak..
is beli sandle...huhuu... then kitorg balik awal:::
sekian::









ucapan khas untuk zulkaer..

9 comments:

  1. harus kee..
    spek very daa....
    beli aaku satu...

    ReplyDelete
  2. aku xbeli pom..
    aku juz cakap kat org kedai tu...
    akak..nak pinjam jap..nak ambek gmbr..
    saya nak post lam blog gmbr ni..
    kirenye saya ni model akak laa..
    free je...

    ReplyDelete
  3. salam..harus la aku nak ucpkan thanz atas video yg telah disediakan tuk aku.walaupun aku xdpt pg atas kelas gnti yang di buat last minit..xtau nk kata pew ..huhuhu..lpas ni tgal la aku sorng2 melayari perjalann stdy ku coz korng akan graduate dulu..huhuhu..(harus la ayat2 touching..huhuhu)harus la tiada outng slama stahun..thanz ek que,is n amey..moga korng akan mjdi pndgr setia masalah aku n shbt aku slamanya..huhuhu
    harus kew que brhnti brjalan dgn aku mlam smlam smata2 nk ambk gmbar slipar ko tuk msukn dlm blog??very daaaaa..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Harusla kenangan di kolej 6 sentiasa diingati... Hope kawan sampai tua.. huhu.. nanti dh bjaya dlm bidang masing2 jangan lupa kengkawan! ( haruske ucapan macam dah final year...) huhu

    ReplyDelete
  5. ingat kenangan kita ber4 semasa tengok final destination 4 ek....

    ReplyDelete
  6. very da terharu tgk persahabatan korang..

    ReplyDelete
  7. shortY... napa nak terharu? harusla kitorang banyak dpt dugaan.. menimpa nimpa.. tp alhamdulillah suma tu menjadikan kami lebih kuat.... he

    ReplyDelete
  8. jadi lebih kuat dan bersemangat...
    jadi kebal daa... dugaan mendatang hanya dapat tersenyum ja kan...
    awak pun kawan kitaorg gak kan as...

    ReplyDelete
  9. jadi lebih kuat dan bersemangat...
    jadi kebal daa... dugaan mendatang hanya dapat tersenyum ja kan...
    awak pun kawan kitaorg gak kan as...

    ReplyDelete