Monday, 28 September 2009

Imbasan Idulfitri

Semua orang sekarang duk post pasal raye je kan..
aku pon..raya hari balik sebelah keluarga aku...
(poyo je.macam laa da kawin..)..
balik punya balik punya balik,...
sampai sudaa di rumah terchenta kt besut
selepas berada hampir 13 jam atas bus yg
memeningkan kepala hotak itu..dah laa sempit!!!
kesian kat kaki aku yang terpaksa meringkuk..
pastu sejuk giler lak...menggigil2 aku...
malu saya dibuatnye...mujur xda org nampak...

++++

time raya plak, aku gi sembahyang raya kat masjid..
macam biasa laa..macam thun2 lepas...
memang slalu penuh 1 masjid...yang aku bengang ni..
adalah kat bhgian lelaki..sorang ayah yg "very the"..
membawa anak2nyer yang berderet memakai
baju yang sama....'beli kt kamdar kot'...
tu xpe lagi n xkesah pon dia nak beli kat mana...
yang geramnye...bleh jee dia sush anak2 laki dia
yang xskolah pun lagi,4org plak 2...beratur kt saff
dia...org2 tua kat belakang ni xde tempat nak sembahyang..
taw laa nak ajar anak sembahyang..itu baik...tapi kena laa
prihatin kat org2 kat belakang ni...
yang xde tempat nak sembahyang...
kalau nak bawak 10 org anak2 kecik berderet pun
agak2 laa...pegi la masjid kat luar yang besar sket kaa..
apa daaaa...time sembhyang terawikh xbwak lak..
bukan stakat xbawak...ngn bapak2 pun tak ade...
TENSION!!!!!
raya2 dah tension!!!



2 comments:

  1. harus kew u marah??
    hrus la u ckap trus kat pakcik tu n anak2 dia..xpe pun halau jew diorang sume..pastu g umah dia mtk maap coz ari raya kan..huhuhu
    ooppps nak tnya jap u pg kew smbhyg trawih kat msjd tempat u..bkan kew u kat upm..mane u tau pakcik n anak2 dia xg trawih..huhuhu
    harus la u fkir2 kan...daaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. harus laa i taw...ada org report..

    ReplyDelete