Monday, 3 August 2009

Si Kura-kura Dan Itik ..


Si Kura-kura & Itik

Pada zaman dahulu ada seekor kura2 yang saaaaangat hensem...
nama kura-kura tu adalah Putera Pangeran Jiwa (PPJ)..
dia sangatlah comel....aceli dia adalah bapa tunggul...opssss....
bapa tunggal daaa....isteri dia dah meninggalkan dia dek kerana
tergila-gilakan si labi-labi air dari kampung seberang....
kura-kura sangat hairan kenapa isteri dia sanggup meninggalkan dia.
sedangkan dia dah hensem..semua pakej dah lengkap.....
tengok saje kat cermin mata hitamnyer yg meletop itu...
mana tak cair... semua binatang gigirl gilakan dia.....
PPJ hanya pasrah dengan keputusan isterinya...
nama bekas isteri dia sebenarnya semilir sitrus...

kawan2 nampak tak anak dia yang comel itu???
xnampak??? alaa...kat belakang PPJ tu...
kalau kawan2 nak tahu..nama ank PPJ adalah...
Kembara Sakti Panglima Jiwa Terbilang Duri..
panjangkan!!! aceli jugak...ayah dia ni very the klassik..


Selepas PJJ menganalisa diri dia...dia pun telah mengakui kata2 bekas isterinya...
isterinya pernah berkata...dia cakap PPJ ni seekor kura2 yang lemah...
muka ja hensem...tapi xkuat...xmacam lelabi tu...ada taek won do...
apa lagi...PPJ pun cpat2 kembara bersama anaknya..
dengan semangat yang ada PPJ pun merantau untuk belajar
ilmu pertahankan diri silat dengan seorang tok guru di negara asap berkepul2...
wah...apa lagi...dia bersama anaknya pun merangkak laaa menuju ke sana..
PPJ mengheret pedang itu dengan kentalnya...
walaupun pedang itu memang lagi panjang dari PPJ
dia tetap berusaha...kan usaha eskeletor kejayaan.



tiba-tiba....
tidak disangka2 pedang itu menghempap badan anaknye...
PPj pun meminta tolong...
tolong...tolong....
kami kena hempap...
kalau nak tahu apa yang hempap...
sila laa datang ke sini...
cepat2...sementara masa msih ada...
rugi korang tak tgk sbb saya ni hensem...huhuh
gila nyer kura2..sempat lagi promote...

0.25 saat kemudian...datanglah seekor ibu itik bersama
anak2nya menaiki kereta..eh..chop...jip kot...ke train???
ntah laa....tapi bukan lori laaa...
si itik itu kasihan melihat kura2 itu...
haaa..tgk...dah xnampak anak kura2 tu...
mintak2 masih idup...
kita tgk apa yang jadi....


tak ada kannn...PPJ berusaha untuk keluar dari
cengkaman pedang yg berbisa itu...
very the makan tuan...


sedang ibu itik menolong kura2...
anak2 itik itu membri sokongan...
ala2 cheers laa.....
tepuk2 support...
support...
support...
support, support, support,,,


dan akhirnya....kura-kura terselamat dari pedang itu...
yahuuuu..kura2 itu menumpang kasih di atas kenderaan milik itik
kerana kura2 itu dah kesakitan kaki....
tapi tak per...happy ending....keesokan harinya..
kura2 itu pun berkahwin dengan itik itu...
mereka pun idup bahagia....


~~THE END~~

8 comments:

  1. haruske playing wif toys masa cuti.. hihi

    ReplyDelete
  2. aper punye cita daa... per2 pn, sronok gak bace ko nyer post nih.. siap ada gambar lagi tuh.. ko macam tak de keje len jer time cuti2 nih.. per2 pn, teruskan usahe.. kan usaha eskeletor kejayaan.. haha

    ReplyDelete
  3. anak nanti songsang la kura2 kawen itik

    ReplyDelete
  4. haih!
    byk masa ko pk tok cite ni..
    dah bosan sgt ke duduk di umaa..
    hihi..
    menarik2..aku suke!=D

    ReplyDelete
  5. ape cite nie geng..
    x kan adek punye toys pon ko sebat kat umh...

    ReplyDelete
  6. bkan adik aku nyer...anak sedare...
    yg umur 1thun lbih... harus laa berebut main ngn dia... hahahha...

    ReplyDelete
  7. wunny: bosan tahap cipan....cipan pun xbosan macam aku nih!!!!

    ReplyDelete