Thursday, 27 August 2009

Ramadhan Episod 6

Salam Ramadhan..

cikalakaci kaci...
cikalakaci kaci...
suak suak...suka hei...
*intro maut...
~cheer K6
~penggubah: Palini

Huuuuuuhuhu...
episod kali ni Que nak bawak anda semua
untuk bersama2 membeli juadah berbuka
bersama Que, Zul,Is,Najib Manaf, dan Azlan.

ini blog saya kan..so saya nak cerita pasal saya
dahulu yer.... huhuhuhu...
tadi masa perjalanan ke Foodcourt,
hujan turun dengan lebatnya...
so, kami semua terpaksalah menagih simpati
untuk meminjam payung2 dak2 ni...

sampai je kat fudkot...
cuba teka apa yang nampak???
hureyyyyyyy......
aku nampak ikan singgang lagi...
kali ni buat kali kedua aku berbuka
ngn ikan singgang..hari2 pn xpe...
bestnyer....ikan tongkol lak tuuu...
teruja sungguh...!!!

#tak taw laa bila lak leh makan bubur lambuk..
best nyer...!!!tak tahan dibuatnyer....
kenapalaaa aku ni memang suka sgt bubur..
makan bubur hari2 pun xper...
hari ni mkn bubur nasi...esok
makan ikan singgang...
senang kan idup!!!!!

#aku paling tak suka bila beli
makanan yang berminyak...
cam ayam masak merah,,
pastu segala makanan yang
very the kari2...xsuka...
yang aku suka, sup,
singgang, bubur, ikan bakar,
dan mknan2 yang jernih...
serta berwarna kuning...
warna oren xsuka......

satu lagi tak suka makan
ikan ataw ayam goreng yang
digoreng seperti pisang goreng..
ada dia nyer hampas2 tu...
xsuka laa...dak2 ni plak sibuk je nak
kutip dia nyer hampas ataw kerak...
huhuhu...tak taw laa betul ke tak
pembendaharaan kata ni....
cam anak kerak jerr... huhu...

kalau bercakap pasal minum lak
aku lebih suka minum air sirap,
oren, teh 'o',sabah buatan zul,
air kosong,milo susu, limau..

kalau yang tak suka laaak
laaaaaaaaaagi banyak
air tebu, cincau, soya, mata kucing,
cendol, keladi, lai ci kang, susu,
coca cola, jagung, dan byk lagi...

pastu balik umah...eh silap...bilik laa..
berbuka di bilik zul...setapak melangkah
ke bilik zul...terus ngadap laptop die...
cuba teka apa yang kami tgk????

insaf sekejap selepas tengok al-Hidayah..
citer indon2 yang ada pembalasan tu...
pembalasan masa mati...harap2 kita semua
dapat mengambil iktibar atas apa
yang telah diperingatkan...
AMIN~~~~~('/:


1 comment:

  1. moga u dpt hidayah dan memberi pembalasan pada org yg menganiaya u.. huhu kalau ada..

    ReplyDelete