Thursday, 27 August 2009

Ramadhan Episod 5

Update blog lam mamai2 ni...
baru je lepas sahur tadi kt bilik amey...
nak cakap pasal ape ek???
xyah citer pasal pape laa.....
nak sambung tidur ni...

just nak bagitau korang sume..
malam tadi aku ngn zul merempit lagi...
merempit ke GAZEBO..
aceli kitorng ada meeting top ngn exco
Kelab Penyayang UPM

balik je meeting..masuk bilik jap..
pastu Is ajak gi beli makanan sahur kat KC.
zul pun ikut..so, kami bertiga pun pergilah
dengan
perasaan yang girangnyer...

sampai je di sana...Is beli nasi apa ntah..
lupa daa...
aku lak order nasi
goreng ikan bilis
(merah)+cili(hijau)

untuk pengetahuan korang, merah itu merujuk kepada
nasi goreang tersebut, manakala hijau pula
melambangkan kepedasan cili yang segar...
aceli gak, aku tulis merah itu sebab sebelum ni
nasi greng ikan bilis kat sini memang berwarna merah.
entah kenapa...2,3 hari ni nasi goreng itu bertukar warna.
so, kenapa diorng mengubah identiti nasi goreng ikan bilis
menjadi seakan2 milik identiti segerombolan nasi goreng
kampung dah nasi goreang cina...
ini tidak adil bagi saya !!!!!

giler ar...di bulan puasa ini, aku menuntut hak...
selepas itu...aku pun mereport kepada si bangla itu..
yang bernama SOmon ke hapa ntah...btul la kot...
dia ni asyik nampak muka aku jaa mesti nak
bluetooth lagu..apa kes bro???? semalam aku
xbwak hp..hahahaha masa aku tengah menegakkan
keadilannasi goreng ikan bilis itu, tiba2 dia
mengherettangan ku....jeng jeng jeng...
mengheret tangan ku semata2 ingin menunjukkan
video klip bangla di handphonenye...

ciss...video klip banglaa rupanya...
tgk laaa kami bertiga.. aku ,zul ,is..
dengan tidak semena2... aku bertanya..

aku: kenapa macam stail hindustan jee???
zul: bukan hindustan laa..muka diorang mcm
melayu kan..tgk cam somon ni..cam melayu kan!!!
aku: melayu???macam tak je...muka ko ada laa
mcm muka dia...huhuhuhuhu...
zul:kurang ajar ko Que.
aku: nape xhensem pun heronyer...ni asyik
pompuan je yang nyanyi..laki xnyanyi pun
is: eee...harus ke macam ni je penyanyi lam
video klip..joget punya laa sakan si pompuan ni.
tapi badan very da gemuk jaa. laki dah laa
muka seposen jaaa???
somon: skdlks!@#!#$f34fcE!!!Dt%??

*lantas aku merampas hp dari somon dan
menstopkan video klip itu... somon tergamam..
hahaha...



4 comments:

  1. peh... kreatip la header adik neh..

    ReplyDelete
  2. huhuhu.. tenkiu2...tapi biasa je laaa

    ReplyDelete
  3. Si somon tu dah lama nak cari nahas.. hehe.. baling je henset dia dalam tong air oren yang dia buat tu.. puas hati..

    ReplyDelete
  4. Si somon tu dah lama nak cari nahas.. hehe.. baling je henset dia dalam tong air oren yang dia buat tu.. puas hati..

    ReplyDelete