Monday, 24 August 2009

Ramadhan Episod 2

Amin...akhirnya...
huhuhu..saya berjaya jua melepasi untuk mengupdate blog ini..
Aceli internet kt laptop aku yang konon2nya dari "Germany" ini
buat hal...xtaw laa knapa...asyik nak connect ja..pastu eject...
dah laa guna adapter wireless...xde webcam...bateri kong..
nak install software pun xleh..tekanan jiwa sungguh...
hari ini aku dah 176544 kali memrestart laptop ini...
ye laa..icon wireless tu cakap signal strength: Excellent,
padahal adapternyer aku dah buang...
xker meroyan kejap aku kat lam bilik ni...
sabar je laa..

*************************

berita gumbira :

Amin..dah dapat tiket...
Abang Zahir My Bro IL yg beli..
Thanks...

berita yang 1/2 duka :

aku balik kg 13/9/09..
harus ke semua orang nak tiket aku
bila aku cakap aku balik smggu awl...
harus laa korang patut hargai kelas itu...
walaupun aku tahu kalau aku masuk kelas tu
byak yang xpaham...tapi aku nak masuk jugak..

aku: as, aku kena ponteng kelas 1minggu...
as: huh..harus laa untung...
aku: untung ! aku punya laa takut nak ponteng...
as: very the skema saing aku...
aku nyer kedatangan untuk pnteng dah abis..

aku: dasyatnyer mung...bagi tips !!!
as: mung dah berapa kali pnteng???
aku: xpernah ponteng lagi...
as: (dengan perasaan terkejut)...huhhhh
harus ke very the baik??!!!!

aku: haruslaaa...


************************

nak citer pasal puasa masa zaman kanak2...
huhuhu..aku strt puasa penuh msa umur 6 tahun...
huhu...dengan bangganya...huhuhu...
tapi aku ni banyak lupa kenangan2 masa tu...
tak tau laa nape leh lupa...
cam hilang ingatan kot..or maybe xde bnda yg tersangt2 manis..
yang aku ingat...malam tu dah nak dekat raya...
kat umah aku smua yg perempuan kat dapur..
masak nasi ayam...laki lak lepak lat luar..
tgk tivi..n tunggu azan maghrib...
aku lak duk lam bilik...tak tau wat apa..
maybe baca buku kot..hahahaah...
tetiba dengar bunyi azan...
apa laagi...dapur kena serbu laa...
berbuka...punya berbuka...punya berbuka...
sampai dah kenyang...sorang perasan...
ma kot yang perasan...

Ma: mana abang chik???
semua orang mencari2....
dan sebenarnya::
laaaa tidur lam bilik rupanya....

moral value:
harus ke berbuka sampai dah xingat sape yang xde...
very the sedih..huhuhu...sape suh tidur time maghrib2...
padan muka !!!! hahaaha




2 comments:

  1. waa...
    harus ke..
    da la ada test nnti..
    cm ne nih..
    xpa Q..
    cuti 2 minggu la hg..

    ReplyDelete