Saturday, 1 August 2009

Perasan tak bahawasanya !!!!

Saje je topik gempak hari ni....
1 Ogos 2009 kan...hurmmmm....
Permulaan bulan Ogos ni penuh ngn Jiwang !!!

just nak kongsi pasal satu benda ni...
Actually scra xsedar, kita selalu wat bnda ni...
perasan tak...kita selalu & terlalu menjaga
hati dan perasaan orang lain..tapi...
kita biarkan perasaan kita tak tentu arah...

kadang-kadang kalau cam ada kerja..asyik kita je yg buat..
padahal benda tu boleh dibuat beramai2...
kita xnak menyusahkan orang..kita wat bnda tu...
tapi tu semua kerja bersama...kita slalu je mengalah...
tanda hormat laaa katakan...huhhh...
berat mulut ini untuk bagitau....
tapi bagi dia...sound ja aku dpn2...

perasaan aku masa tu????
ya Allah...tuhan je yg tahu...
dpn2 manusia dia ckp aku tak wat kerja...
aku ni xambil kisah laa...
hmm...sedapnye mulut....
amat lazer...aku just dgr jer....
tak per...sabar2...S.A.B.A.R...
senyum jer....

Apa yang dia tau hanya :
aku ni tak wat keje....!!!
Apa yang dia tak tau???
setiap arahan dia, aku buat,
setiap apa yg dia perlukan aku cuba bntu.,
setiap meeting aku pergi,
aku sumbang idea,aku cari orang,
cari ahli...biasa laaa ada yang wat keje n tak...
kalo yang tak wat keje, dia cakap:
haa...sape yang pilih budak tu???
Aku jugak yang salah,,,,
tapi kalau yang rajin sgt2,
dia tak pernah pun berterima kasih...

aku tak harap pun ucapan tu...
tapi plzzz jgn byak sgt bgi alasan..
tuduh aku pemalas..tuduh aku xwat kerja.
aku dah fed up...
langsung xprofessional...
wat keje cam hape ntah...

hurmmm...
aku terpaksalah transformasikan sikap aku
jadi sebuah hipokrasi yg berevolusi....
SABAR adalah penawar sgala2 nya....
tarik nafas dalam2...
insya Allah aku akan teruskan perjuangan..
walaupun pahit, mungkin ia penawar untuk hari mendatang...
tempuhilah dengan hati yg tenang,
harungilah dgn jiwa yang penuh dgn keikhlasan...
amin...

p/s: kita tak boleh puaskan hati semua org..
so,perlukah kita puaskan hati kita dahulu,
so bukankah itu dinamakan pentingkan diri,
bukankah pentingkan diri sendiri itu tak baik??
renung2kan..


2 comments:

  1. dah lumrah agaknye.. benda baik org tak nampak, benda buruk nampak je.. sabar je la q.. yg penting ada ramai kaWAN yg sedia dengar masalah que..

    ReplyDelete
  2. hanya kekuatan diri dapat membantu aku menguatkan dan memantapkan ketahanan diri aku ari segi mental an fizikal...huhuhu... selamat berjuang...

    ReplyDelete