Friday, 19 June 2009

Secalit Kasih Abang !!!!



ni gambar aku taw>> >
SHAHIDAN...
huhuhu...nama adik aku, umur 15 tahun. tahun ni dah nak dekat PMR.
hope success lam exam. dapat 8A's. Nanti abg Chik bagi hadiah.
budak ni memang tabah, cekal, berdikari. walaupun dia masih tak tahu
apa2 pasal kehidupan, tapi dia cukup humble. tak pernah melawan.
sikit2 tu adalah.. tu pun jarang2. tapi aku tengok memang dia asyik
kena buli dan aku adalah pembulinya.huhuhu.. 2 minggu sebelum aku nak
pergi UPM, aku ada mimpi. tapi aku lupa mimpi pasal apa. lepas aku
dapat mimpi tu aku rasa aku tak patut buat dia macam 2... aku selalu
marah2 dia, aku tak pernah bagi dia tidur skali ngn aku, aku selalu
buli dia. tapi aku sayang kat dia. kadang-kadang aku tengok dia
sangat sabar ngan aku n perangai org lain. dia memang asyik mengalah.
padahal dia yang bongsu. patutnya manja lebih. tapi tak. aku plak
yang lebih2. yang aku salute kat dia dia memang berdikari. kalau nak
beli benda2, dia simpan duit. kumpul duit, bila akak2 balik, kirim kat
diorang. aku ingat lagi, time raya, aku minta duit kat ma beli hp, ma
bagi rm1000 kat aku, tapi bila adik aku mntak beli hp, mak aku surh
beli guna duit sendiri. dia pun kumpul duit. aku beli hp 3g, ada
camera 3.2 mp, hp dia cuma ada radio..kadang2 aku terfikir. special
sgt ke aku ni???

dia slalu ajak aku kuar pi bandar (jerteh). aku selalu xleh bawak dia gi. huhu.
aku pun xgi... hari tu dia nak sgt2 aku pegi jerteh. dia suruh aku
tlg dia cari maklumat tntg kerja kursus. aku pun ikut dia. masa tu
kitorang ikut abang. aku tolng dia...
hari tu aku keluar lagi pi jerteh. dia kirim kat aku beli buku skrap.
aku beli. aku teringt kat dia. dia selalu selongkar pencil box aku.
cari pen. aku pun belikan pen untuk dia 1. hadiah untuk buat kerja
kursus.

aku selalu kesian kat dia. dia masih tak matang. kalau boleh nak je
aku buatkan kerja kursus untuk dia. tapi xelok. biar dia buat sendiri.
aku pun tnjukkan camne nak wat nota, peta minda, kerja kursus. buat
ayat ngn betul n padat. kalau gi jenjalan ikut je kat belakang.
cam aku dulu..tapi aku rasa aku dulu lain. aku xpernah merasa ada abg.
walaupun memang ada 2 org abang...huhuhu..aku pun tak tahu mcmna nak
jadi seorang abang. ye laa...mna ade org ajar camne nak jadi abang...
yang aku tahu, kalau boleh apa yang dia nak aku nak belikan. xnak
bagi dia bayar. aku nak jugak byar dgn duit aku..dia pernah hulurkan
duit dia, tapi aku tak ambik. aku rasa sebagai abang, aku yang patut
bayar..buat masa sekarang aku tak nak dia rasa susah. biarlah aku
tanggung walaupun aku ni tak kerja lg. aku terharu. dia membalas dgn
beli bnda lain dan berkongsi dgn aku. dia memang adik yang baik.
aku je sorang abang yang jahat.huhuhu

sekarang aku dah tak tengking2 dia lagi. tak marah2 dia lagi.
selalu tolong dia. dah benarkan dia tidur sama2 ngn aku.
satu hari tu masa dia dah tidur aku renung kat dia. aku pesan,
moga2 dia berjaya lam hidup, dapat masuk universiti. kerja elok2.
dia memang bertuah. tak macam aku...huhuh..mata dah berair ni..

aku takut...takut sangat2...nanti bila ma ngn wan dah takde...
kami nak duk ngn sape??? sape nak tanggung kami??? aku tak nak
org lain susah untuk kami... tapi abang chik janji.. bila abg
chik dah keja nanti, abang chik akan jaga adik..a.chik xkan
dengki kat adik...macam yang org lain pernh dengki mendengki
..abang chik akan sayang kat adik macam ma ngn wan sayang kat adik..

tapi kalau abang chik dah takde kat dunia ni, abg chik harap,
adik akan selalu ingat kat abng chik...moga2 abang chik dapat
jadi abang yang paling baik kat dunia ni..

salam sayang,
abang chik.



3 comments:

  1. rupe adek ko dengan ko serupe giler ah..

    bezanye adek ko pakai kopiah dan ko ta pakai.. huhuu

    ReplyDelete
  2. harus laa tu bukan adik aku.. aku laa tu...bukan gmbar die... huhu

    ReplyDelete
  3. aper la ko nih cite psl adek ko tp g letak gmbar ko.. huhu

    ReplyDelete