Wednesday, 6 May 2009

KOmen Yang Aku DapaT..!!!

aceli...masa kat program BPP'09 hari tu... kami dikehendaki untuk bagi surat chenta kepada mana2 kawan yang kami mau...(chenta la sangat..padahal lam surat tu maki hamun bagai)..
alkisahnya..aku dapat laa sebatang surat neyh....(asyik guna sepucuk jer...sebatang lak kan)..
tak taw dari sapa..tlisan xkenai...tapi xlah cakar itik+ayam sangat tulisan tu... ke arah tu sket2 ada potensi laa ...huhuu...nak taw x apa yang dia tulis???? haaaa...very the xpaham apa yang nak disampaikan kepada aku yang ala2 xfemes lam board mtm nih....

surat itu berbunyi begini....
"Kepada Que : Kurangkan bercakap benda2 yang tak patut...". tu jaa...

lalu...selepas itu aku pun terfikirlah sejenak..berbekalkan ingat daku yang xseberapa ini...aku sungguh terkilan+terharu...
terkilan : sebab kata2 dia ni menampakkan aku ni banyak cakap walhal aku ni seorang yang xsuka cakap...
terharu : sebab dia sudi untuk mengkritik aku mengalahkan pengkritik af...

sejurus itu aku terimalah diriku seadanya dengan hati yang lara... selepas aku teliti diriku ini.. rupa2 nya mereka belum mengenali diriku lagi...

sebenarnya dari pandangan kawan2ku..aku adalah seorang yang pendiam..(malunyer..)
(mod serius) betul...aku adalah seorang yang pendiam n tak banyak cakap...kalau ada ada masalah pun aku diam..takde masalah pun aku pendiam...dah banyak orang yang aku jumpa bagitaw aku benda ni sehinggalah rumet aku merangkap senior final year bagitaw kat sorang budak pompuan junior ni... dia cakap... "Aku rasa duk dalam bilik macam tak ada rumet ja" kiranya dia nak bagitaw berumet dengan aku bagai berumet dengan hantu laa... ataupun tunggul kayu..hahaahah...

so masa kat dalam organisasi mtm tu pun aku cuba untuk xnak orang cam bahawasenya aku ni very the senyap of people, aku seringkali laa cakap merapu..tapi xlah merapu sangat... cuma ada laa suka menyakat senior...tapi...rasanya cam biasa sangat2... tujuannya nak diorang ketawa...kata stress...tapi,benda tu pun diorang ambil serius... and aku dapat rasa kalau budak tu yang cakap benda yang aku cakap dia xkan fikir yang budak tu cakap benda yang tak patut... ye laa budak tu kan semua senior suka...lebih2 lagi..........huhuu..xde paper r...k laa.. kita tutup sampai sini je... len kali lak...

sekarang aku tahu..xsemua apa yang kita buat orang akan suka walaupun kita cuba untuk disukai tapi sebaliknya ada juga orang yang tak puas hati dengan perangai kita...

so kesimpulannya.."jadilah diri sendiri...be yourself!!" Que boleh!!!! huhuu...

4 comments:

  1. eh xpe que.. diam2 ubi berisi.. lg bgus drpd tin kosong.. ckp lebih tp apa pn xbwat...


    per2 pn, teruskn je bsing ko tuh..
    bsing ko takkan dpt klh kn 'bising' ak hahaha

    ReplyDelete
  2. ko bising ek danny???
    huhuhu...
    xyah ckp dah taw...

    ReplyDelete
  3. ler bkn bising ak la..
    kucing ak yg bernama 'bising' la..
    aisyehme

    ReplyDelete