Sunday, 1 February 2009

~my_Brothers~

Assalamualaikum...dah 2 hari xupdate blog kan... actly daku balik umah kakak aku kat shah alam...
diorng mai ambik aku kt K6 hari jumaat.. lepas je aku kuar dari pejabat hantar projek buku MMG tu.. aku dah nmpak kete NAZA Citra merah dah masuk lam K6... wah.. cepat tol sampai... tapi kali ni aku xnak cerita pasal aku balik,,,,tapi nak cerita pasal abang2 kandungku...hihihi...tetiba jee....
aku ada 3 orang abang and sorang adik lelaki...kiranyasemuanya 5 lelaki laa dalam family aku termasuk aku..

1.abang yang 1st aku xkenal sgt...xtaw kenapa...dia jarang balik rumah... bukan anak derhaka taw...tapi masa kecik lagi dia duduk ngn tok wan aku...kat kg... kat besut gak... kitaorng memang xrapat...xtaw kenapa...maybe dia msih anggap aku ni budak kecik kot...walaupun... huhuh..
ngan abang2 aku yang lain dia rapat r..hikhikhik...dia keje apa ek??? ntah laa... jawatan dia pun aku xtaw...yang aku taw dia keje kt ADABI. maybe pengurus besar kot...hohohoho... dulu masa kecik2 aku pernah laa pergi rumah dia ngn ayah aku n kakak aku..pastu dia bawak gi planeterium.. best... tapi tu citer lama...dah kurang ingt da...

2. abangku yang ke2...umur lam 35 lebih kot..ntah laa xtaw gak...hihihi...keje POLIS. kt jalan semarak KL...ngn dia pun aku xrapat gak...maybe kitorng jarang jumpa kot... dia pernah dtg jumpa aku kt k6...2x kalau xsilap...tu pun sebab nak baiki laptop daku ini...hihihi... aku xpernah pun gi rumah dia sejak duk upm ni...agak2 dia terasa x?? xkot !!! apa ek kenangn masa kecik aku ngn dia...rasanya xde kot...xingt laaa...aku rasa cam xpernah je jumpa dia masa kecik2... maybe sbb dia xduk rumah sgt..

3. abng ku yg ke3...skrg duk kt kg..keje???ntah laa...keje ape ek??? xtaw nak ckp dia keje apa...
kdg2 keje tu...kdg2 keje ni...abang yg ni pun aku xrapat gak...umr dia skrg 30. aku bru nk msuk 20....sama gak ngn abg2 lain...jmpa kekadg je..time blik kg...cakap pun kurang...

4. adikku yg montel...tingktn 3 skrg ni...ngn dia sgt rapat...rapat pabila daku ingin membuli... kalau korang tanya dia kan...mana satu abang yg dia rapat...msti dia jawap aku... kiranya akulah abang yang paling berjaya bersama adikku...walaupun aku selalu buli dia... tapi sebab aku buli lah aku ngn dia rapat laa gak...dia xmalu nk tegur aku...tapi ngn abng2 lain msti dia xberani nk ckp...sama laa mcm aku...kalau ditanya baru ckp...kalau x...memg "ku xakan bersuara". walaupun aku ini adalah abang yang nakal...tapi akulah jgk abang yg paling the super baik hati...
kalau kat rumah...dia akan jadi mangsa buli aku...tapi kdg2 masa duk buli tu... last2 aku gak yg kena buat...kdg2 aku sengaja je cari masalah...nak menghuru hara kan keadaan... cntoh nya bila aku tgk dia pakai baju aku....apa lagi...aku marah laa dia...die wat deeekk je... tapi kdg2 aku prnh gak ambik bju dia...tapi xlaa sbyk bju aku yg telah dia pakai...ishhh..geram daku...

tapi sekarang ni yg pasti aku ngn abang2 ku memg xrapat...kenapa jadi mcam ni ek???aku kah yang salah...atau diorng yg salah??? ntah laa.... xde sape yg slah kot...cuba dah biasa cam ni...kdg2 nak jugk abang kita tu jadi kawan kita.... ada gak tempat nak borak2...abang xsama ngn kakak...nama pun dah lain... abang...kakak... huhu... pendekatan kita pun lain...kalau kita ckp ngn kakak biasanya just perkara2 biasa... cam pasal :-
i) exam,
ii)cerita korea...hihihi...
iii) pasal baju raya... huhu..
iv) pasal org2 kt kg.
v) pasal kisah dulu2
vi) dan lain2...

tapi lain lak ngn famili daku...tapi kalau kita cakap ngn abang maybe kita cakap macam kita cakap ngn kawan... mungkin subjek yg sama yg kita cakap ngn akak.tapi lagi byk benda yg kta nak cakap kt dia... hmmm....tapi xpe...walaupun aku xada abang2 yg rapat cam kengkawan...tapi aku still bersyukur... at least aku ada abang... mmm...tetapi lah kan..bla dgr kwan2 duk cerita pasal adik beradik...rasa cam envy lak kn...hmmm..bestnya klau ada abng cam abang diorng... bila tya kwn2...
aku:ko gi mana tadi??
kawan: kuar ronda2 kt kl..
aku: wah..bestnyer...gi ngn sape?
kawan: hihihi..abang aku yg ajak...pastu gi jumpa kengkwan dia...

best kan kalau macam tu...mungkin kalau ada abang yang jarak umur dekat ngn kita maybe laa boleh wat mcam tu....tapi kalau macam aku ni pun xde masalah gak kan...xguna gak cakap .... benda dah berlalu...maybe ah xleh nak ubah....hanya masa yg menentukannya...hanya Allah yang mengaturkannya...mungkin masa umur aku 30, ada kah aku ngn abang2 ku masih lagi begini??? kepada aku: renung2 kan....

No comments:

Post a Comment